Oostrozebeke krijgt een gloednieuwe Aldi

Redactie KW

Morgen is het zover: op woensdag 1 december opent een gloednieuwe Aldi-winkel de deuren langs de Ingelmunstersteenweg in Oostrozebeke. De klant kan vanaf dan terecht in een sterk uitgebreid filiaal. Een nieuwe winkelinrichting legt de nadruk meer dan ooit op vers.

Al meer dan 35 jaar is Aldi aanwezig in Oostrozebeke en nu heeft de discounter voor zijn klanten een aangename verrassing in petto. Morgen opent vanaf 8.30 uur namelijk een gloednieuwe winkel langs de Ingelmunstersteenweg 153. De oude winkel aan de Wielsbekestraat sloot de deuren op zaterdag 20 november.

“We zijn heel trots op dit project”, zegt Filip Seynaeve, manager immobiliën en expansie bij Aldi. “Onze nieuwe winkel aan de Ingelmunstersteenweg is met een verkoopoppervlakte van zo’n 1.000 m² een derde groter dan de oude.” De extra ruimte uit zich bijvoorbeeld in bredere wandelgangen, waardoor klanten comfortabeler en nog eenvoudiger kunnen winkelen. Door de uitbreiding werden er twee nieuwe medewerkers aangeworven.

Duurzaamheid centraal

Tijdens de bouw ging er een verhoogde aandacht uit naar de duurzaamheid van het gebouw. Zo bestaat de volledige verlichting uit ledverlichting. Er werd een regenwater- en warmterecuperatiesysteem geïnstalleerd en de koeling wordt verzorgd door een meer duurzame CO₂-koeling. Op het dak worden zo’n 383 zonnepanelen voorzien, het equivalent jaarlijks verbruik van 37 Belgische gezinnen.

De nadruk van de nieuwe winkel ligt duidelijk op verse producten. De laatste jaren heeft Aldi gefocust op een groeiend en kwalitatief versaanbod. Met de vernieuwde winkelinrichting krijgt het versassortiment voortaan een prominente plaats vooraan de winkel. Naast verse groenten en fruit zijn er meer ‘convenience’-artikelen zoals voorverpakte slaatjes, verse fruitsappen en andere bereide maaltijden en dranken. Ook het assortiment verse broodjes, gebak en ovenverse koeken is fors uitgebreid. Daarnaast kan de klant bij Aldi terecht voor een mooi aanbod aan vers vlees dat quasi 100 procent van Belgische afkomst is.

Trouw aan Aldi-formule

Wat zeker niet verandert, is de succesvolle formule van Aldi: hoogkwalitatieve producten aanbieden voor een Aldi-prijs. Eigen merken blijven het kloppend hart van de winkel en worden verder aangevuld met populaire A-merken. Ook de typische efficiëntie van Aldi, zoals de presentatie van artikelen op palletten, blijft behouden. Dankzij deze aanpak kunnen de klanten van Aldi tegen lage prijzen winkelen.

Zeg et ne keer

Waar heb je een fout gezien of heb je zelf een suggestie? Laat het ons dan weten.