De huidige maatregelen ten gevolge van het coronavirus zorgen ervoor dat heel wat geplande toeristische evenementen deze lente en zomer niet kunnen doorgaan. "Als dé shoppingstad aan zee willen we er alsnog voor zorgen dat de lokale boetieks een extraatje kunnen bieden aan hun klanten", klinkt het.
...

De huidige maatregelen ten gevolge van het coronavirus zorgen ervoor dat heel wat geplande toeristische evenementen deze lente en zomer niet kunnen doorgaan. "Als dé shoppingstad aan zee willen we er alsnog voor zorgen dat de lokale boetieks een extraatje kunnen bieden aan hun klanten", klinkt het. Bij de privéshopping worden klanten extra in de watten gelegd met persoonlijk stijladvies en andere extraatjes en dit zonder de opgelegde gezondheidsmaatregelen uit het oog te verliezen. "De deelnemende zaken organiseren de privéshoppingsessies volledig zelf, zodat de persoonlijke touch van de winkel behouden wordt. Het doel is om de klanten zo goed mogelijk te bedienen, te inspireren en te helpen met stijl- en/of interieuradvies. Om de gezondheid van de klant en de winkelmedewerker te garanderen, wordt er maar één klant per sessie toegelaten. Kinderen kunnen vergezeld worden van één ouder.""In deze moeilijke periode moeten we creatief te werk gaan. De privéshopping biedt voordelen voor zowel klant als uitbater", zegt burgemeester Bart Tommelein (Open VLD). "Oostende heeft een imago opgebouwd als shoppingstad met een aantrekkelijk winkelaanbod voor iedere doelgroep", stelt schepen voor Ondernemen Charlotte Verkeyn (N-VA). "Ook nu is het belangrijk dat we de shoppers op een gepaste manier verwelkomen en onze handelaars een extra platform bieden om succesvol te kunnen heropstarten."Een overzicht van de deelnemende zaken vind je via www.visitoostende.be/nl/prive-shopping. Tot 31 augustus kan je in tal van winkels, bovenop de gewone openingsuren, terecht voor een privéshoppingsessie. (GLO)