Na een brainstorming tussen spelers, technische staf en de fanbase manager werd beslist om via een veilingwebsite naar de mensen toe te gaan. "In plaats van dat de mensen naar ons komen met een vraag, gaan wij nu naar hen en bieden hen een actie aan", kl...

Na een brainstorming tussen spelers, technische staf en de fanbase manager werd beslist om via een veilingwebsite naar de mensen toe te gaan. "In plaats van dat de mensen naar ons komen met een vraag, gaan wij nu naar hen en bieden hen een actie aan", klinkt het bij Simon Clinckemaillie, de fanbase manager van KV Kortrijk. "Doe een opwarming van de A-kern mee, trap penalty's tegen een keeper uit de A-kern, win een gesigneerd wedstrijdshirt, ga op lunch met een speler, krijg ontbijt thuis geleverd door twee spelers...", soms Clinckemaillie op. "Het is een greep uit de mogelijke acties die we voor ogen hebben en waarvoor de mensen geld kunnen bieden. En dat geld gaat dan naar vier goede doelen, die we zelf uitkozen."Die goede doelen zijn de vzw Refuse 2 Sink, een Roeselaarse vzw die zich inzet voor mensen met de ziekte van Duchenne, een vzw ook waar trainer Yves Vanderhaeghe peter van is. Time For Lyme is een vzw die zich inzet voor mensen met de ziekte van Lyme. De twee andere goede doelen zijn aan KV Kortrijk zelf gelinkt, namelijk G-voetbal KV Kortrijk en KV Kortrijk Younited, de nieuwe naam voor het Kortrijkse team dat aan de Belgian Homeless Cup deelneemt.Wie aan de veiling wil deelnemen, kan dat via https://shop.kvk.be/acties/kv-kortrijk-4-life.