Midden maart gingen de meeste winkels dicht en dat was een serieuze streep door de rekening van de handelaars. Greet Naert van Lingerie Chloë bleef echter niet bij de pakken zitten en zette alles in op persoonlijke service aan huis. De zaak van Greet is gespecialiseerd in lingerie, bad- en nachtmode en corsetterie op maat.
...

Midden maart gingen de meeste winkels dicht en dat was een serieuze streep door de rekening van de handelaars. Greet Naert van Lingerie Chloë bleef echter niet bij de pakken zitten en zette alles in op persoonlijke service aan huis. De zaak van Greet is gespecialiseerd in lingerie, bad- en nachtmode en corsetterie op maat. "Het was wel even slikken toen we het nieuws kregen dat we de deuren voor onbepaalde tijd moesten sluiten. Daar zit je als handelaar niet op te wachten en al zeker niet als je niet weet hoe lang dat precies zal duren. Ik zat dus even met de handen in het haar", geeft Greet toe.Al 25 jaar is Lingerie Chloë een vaste waarde in de Leenstraat op de Bosmolens. "Dit jaar vieren we een jubileum en dat wilde ik graag in stijl doen. Het virus besliste daar echter anders over. Je kan in zak en as zitten, maar ik besloot om alternatieven te zoeken. De nieuwe collecties waren pas binnengekomen en het leek mij veel te jammer om die zomaar in een winkel zonder klanten te laten hangen." Greet besloot om via haar site en sociale media haar collecties te tonen. "Op onze site staan altijd foto's van onze producten, maar ik breidde dat aanbod uit en zette ook in op sociale media voor de reclame. Daarnaast bood ik een service aan huis aan. Mensen die bijvoorbeeld een bh, een pyjama of een bikini wilden kopen, kregen een tas vol mogelijke kanshebbers in hun maat. Ik ging die persoonlijk afleveren en de dag nadien haalde ik die ook zelf weer op. De klant kon in alle rust een keuze maken en stopte dan gewoon de rest opnieuw in de zak om terug te geven", legt Greet uit."De klanten konden die persoonlijke aanpak zeker appreciëren. Ik kreeg tal van lovende reacties. Sommige mensen schrokken dat ik zomaar een hele resem producten bij hen achterliet, maar ik vond dat maar een evidentie. Ik vertrouw mijn klanten en zo kon ik hen de beste service bieden. Ik was ook blij dat ik op die manier het contact met de klanten toch een beetje kon behouden, want dat heb ik enorm gemist." Moederdag is normaal gesproken een drukke periode in de winkel van Greet. "We zetten nu volop in op cadeaubonnen. Je kan kiezen tussen een bronzen bon van 50 euro, een zilveren bon van 100 euro en een gouden bon van 150 euro. Die worden allemaal feestelijk verpakt, voorzien van een mooie attentie voor mama en met een glimlach aan huis geleverd. Bestellen kan eenvoudig door te bellen naar 051 31 16 64 of met een mailtje naar choe.fashion@skynet.be." Greet is heel blij dat ze op dinsdag 12 mei haar zaak opnieuw mag openen en de bel weer zal horen. Alles is intussen in gereedheid gebracht om de klanten veilig te ontvangen. "Als ik iets geleerd heb de afgelopen tijd, dan is het wel dat dit echt mijn passie is. Ik heb de voorbije weken veel aan mijn pa Eric gedacht, die een paar jaar geleden overleed. Hij was ziek en kende veel ongemakken, maar ondanks alles bleef hij steevast positief. Als iemand hem vroeg hoe het ging, antwoordde hij altijd 'Niet slecht genoeg om te klagen'. Die wijsheid draag ik voor altijd mee. Het heeft mij gesterkt om de afgelopen weken door te komen."Het coronaverhaal is voor Greet niet alleen maar negatief. "Ik ben er echt van overtuigd dat we hier als kleinhandelaar sterker zullen uitkomen. Het is een meerwaarde voor onze persoonlijke aanpak en service. Ik kijk vol enthousiasme uit naar de komst van de klanten en ik sta ook open voor privé-afspraken als sommige klanten dat liever hebben. Ik hoop dat iedereen een fijne en onbezorgde Moederdag tegemoet gaat!" (MV)