Onze pretparken hebben een succesvolle zomer achter de rug

© BELGA
Redactie KW

De zomervakantie was voor de Belgische pretparken een groot succes. De groeicijfers zijn vooral toe te schrijven aan het goede weer, maar ook enkele nieuwe attracties zitten er voor iets tussen, zeggen de parken.

“Bij Bellewaerde kunnen we 5 procent meer bezoekers noteren tegenover de zomer van vorig jaar”, zegt Kristof Louagie, marketing manager van het Ieperse pret- en dierenpark. “Het regenachtige weer was een rem op het aantal bezoekers tijdens de maand juni. Het mooie weer in juli in combinatie met de pasgeboren zeldzame amoerluipaarden, zorgde voor een inhaalbeweging in het aantal bezoekers.”

Het Boudewijn Seapark in Brugge tekent een status quo in het bezoekersaantal op. “Juli was voor ons hetzelfde als vorig jaar. Augustus was aanvankelijk slecht begonnen, maar dat werd ruimschoots gecompenseerd door de warme dagen”, zegt commercieel manager Geertrui Quaghebeur. “De voornaamste publiekstrekker was ons openluchtzwembad.”

Plopsaland De Panne kon deze zomervakantie 503.000 bezoekers verwelkomen, een bescheiden stijging van 1 procent ten opzichte van 2015. “We zijn dus heel tevreden”, stelt marketing coördinator Jolien De Tender. “Afgelopen zomervakantie konden bezoekers immers van een groot aantal kwalitatieve shows en evenementen genieten. Daarnaast lokten ook het ’20 jaar Studio 100′-feest een groot aantal feestvierders en vielen onze avondnocturnes met vuurwerkspektakel sterk in de smaak.”

(Belga)