Sigo lanceert eigen campagne voor aantrekken nieuwe leerlingen

Dijah Bull, Amalya Jonckheere en Julie Velle.© foto Coghe
Dijah Bull, Amalya Jonckheere en Julie Velle.© foto Coghe
Rudi Ilegems
Rudi Ilegems Medewerker KW

Corona dwingt iedereen om grondig na te denken over de eigen werking. Zo worden de scholen geconfronteerd met het feit dat er geen klassieke infodagen mogen georganiseerd worden. De directie van het Sigo uit Eernegem pakt daarom uit met een originele en eigentijdse online campagne.

“Elke school wordt met hetzelfde probleem geconfronteerd”, legt directeur Koen Neuvroen uit. “Wij proberen met onze campagne het verschil te maken met andere scholen door origineel uit de hoek te komen. Dat vertaalt zich in een specifieke quote: ‘Sigo springt’ wat verwijst naar de uitdagingen waarmee de leerlingen, hun ouders en leerkrachten te maken krijgen bij de overstap naar het nieuwe schooljaar.”

“Onze campagne is onder andere gericht op de leerlingen van het basisonderwijs. In samenwerking met een beroepsfotograaf hebben we ook een originele banner ontwikkeld waarop drie springende jongeren uit het eerste middelbaar van onze school te zien zullen zijn.”

Vandaag werd de kersverse slogan ‘SIGO Springt’ voorgesteld. Onze huidige eerstejaars nodigen leerlingen uit het…

Geplaatst door SIGO Eernegem op Vrijdag 26 februari 2021

Het zijn eerstejaarsleerlingen die de overstap gedaan hebben vanuit enkele lokale scholen. “Op de banner zie je van links naar rechts Dijah Bull die van de VBS uit Gistel afkomstig is, Amalya Jonckheere die uit ’t Mozaïek komt en Julie Velle die van de VBS komt.”

“Waar het zwaartepunt vroeger lag op de infodag moeten we nu overschakelen op een meer gespreide campagne met verschillende triggermomenten. Daarbij maken ook gebruik van de mogelijkheden die de sociale media ons bieden. Zo merken we dat onze school op veel belangstelling kan rekenen via instagram.”

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier