Nog steeds geen heropstart voor fiberwerken in Wevelgem: “Pas groen licht als alle herstelwerken naar tevredenheid zijn uitgevoerd”
Vooraleer Proximus nieuwe fiberwerken kan aanvatten, moeten de vorige helemaal afgerond zijn. Ook de gebrekkige herstellingen moeten eerst aangepakt worden. Pas dan geeft de gemeente Wevelgem groen licht voor nieuwe werken. De inwoners worden aangemoedigd om gebrekkige herstellingen te melden.
Bij het begin van de zomervakantie besloot Wevelgem om Proximus geen nieuwe fiberwerken te laten starten totdat alle bestaande problemen en onafgewerkte werken volledig zijn opgelost. Nu blijkt dat Proximus nog zeker twee maanden nodig heeft om alle herstelwerkzaamheden af te ronden.
Geen nieuwe werken zonder goedkeuring
“De lopende fiberwerken moeten worden afgewerkt en de resterende problemen zoals gebrekkige herstellingen aan voetpaden en moeizame herinzaaiing van groenzones blijven een punt van zorg”, zegt schepen van Openbare Werken Stijn Tant. “De gemeente blijft Proximus opvolgen en zet druk om ervoor te zorgen dat deze kwesties worden aangepakt. Proximus mag pas nieuwe fiberwerken opstarten zodra de gemeente groen licht geeft, wat pas het geval zal zijn nadat alle herstelwerken naar tevredenheid zijn uitgevoerd.”
De aannemer van de herstelwerken liet alvast weten het tempo op te voeren en sinds maandag 7 oktober zijn er vier teams op pad om de herstelwerkzaamheden te voltooien. De inwoners worden aangemoedigd om eventuele problemen met onafgewerkte werken te melden via het meldpunt op de website van de gemeente. Wie naar www.wevelgem.be/meldpunt surft, kan op deze pagina kiezen voor de optie ‘Raadpleeg de status van herstellingswerken na fiberwerken’. Als een bestaande melding nog lopend is, kan die online worden opgevolgd. Voor nieuwe of extra problemen kan een nieuwe melding worden ingediend.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier