"De bezoeker informeren behoort tot de primaire basistaken van een moderne website", zegt Monique Sansen van VVV Lo-Reninge. "Het internet is de laatste jaren ontegensprekelijk het eerste platform waar de geïnteresseerde op zoek gaat naar wat hem aanbelangt. Met deze nieuwe website is VVV Lo-Reninge erin geslaagd om alle informatie op een overzichtelijke manier te bundelen en zo iedereen vlot te laten kennismaken met de diverse mogelijkheden in de stad...

"De bezoeker informeren behoort tot de primaire basistaken van een moderne website", zegt Monique Sansen van VVV Lo-Reninge. "Het internet is de laatste jaren ontegensprekelijk het eerste platform waar de geïnteresseerde op zoek gaat naar wat hem aanbelangt. Met deze nieuwe website is VVV Lo-Reninge erin geslaagd om alle informatie op een overzichtelijke manier te bundelen en zo iedereen vlot te laten kennismaken met de diverse mogelijkheden in de stad."Maar met deze website wil de VVV ook de bezoeker inspireren. "De impact van deze website wil het louter informeren overstijgen en de bezoeker op een eenvoudige manier verwijzen naar andere zaken die interessant zijn", gaat Monique Sansen verder. "Zowel qua historiek als qua beleving maakt de website een mix tussen VVV- en privé-initiatieven om zo de overtuiging dat samenwerking tussen alle niveaus zorgt voor een sterker imago meteen te staven."Meteen maakt deze site ook duidelijk dat er heel wat actief te beleven valt in Lo-Reninge. De permanente pakketten rond wandelen en fietsen, de insteek rond kinderen maar ook de link met 'Uit in Lo-Reninge' zorgen voor een actuele status rond de verschillende activiteiten in de regio Lo-Reninge. Verenigingen of organisaties die promotie maken via 'Uit In Vlaanderen' met als locatie Lo-Reninge, zijn voortaan namelijk automatisch gekoppeld op de nieuwe website.Streekproducten centraal Speciale aandacht is er ook voor de samenwerking tussen Biscuiterie Destrooper, streekproducenten, lokale horeca en de VVV. "Wie www.verrassendanders.be intikt komt terecht op de pagina's die dit uniek project, onder de vleugels van UNIZO, in de kijker zetten", zegt Monique. "Dit project wordt verder uitgewerkt in 2015 en 2016. Door de uitwerking van een totaalpakket krijgt de lokale horeca de mogelijkheid om zelf aanpassingen te verrichten op gepersonaliseerde pagina's."Heel wat ideeën rond de uitwerking van interactieve elementen zijn de revue gepasseerd. Maar het VVV start met een oproep naar recepten met producten uit Lo-Reninge. "Foodies maar ook de 'huis-tuin en keuken'- koks sturen de recepten met lekkere streekproducten door naar de website en die worden na goedkeuring op de website weergegeven.", besluit Monique Sansen.(KVCL)>> www.lauka.be of www.verrassendanders.be