"Uit bezorgdheid en om horeca-uitbaters niet onnodig te belasten met extra administratie hebben wij https://www.horecacontact.be gecreëerd", aldus marketeer Gianni Boone. "Het huidige systeem van invulstrookjes of logboeken die verloren kunnen gaan of ongewenst ingekeken kunnen worden, is omslachtig en onveilig. Veel mensen vrage...

"Uit bezorgdheid en om horeca-uitbaters niet onnodig te belasten met extra administratie hebben wij https://www.horecacontact.be gecreëerd", aldus marketeer Gianni Boone. "Het huidige systeem van invulstrookjes of logboeken die verloren kunnen gaan of ongewenst ingekeken kunnen worden, is omslachtig en onveilig. Veel mensen vragen zich ook af of die registratie wel conform is met de privacywetgeving of wat er achteraf met hun gegevens gebeurt.""Daarom lanceert ons marketing- en adviesbureau met 'Horeca Contact' een eigen applicatie. Hierdoor krijgen horecazaken een efficiënt systeem dat rekening houdt met de privacy van hun klanten. We bieden een digitaal veilig registratieplatform aan waarbij de gasten van de horecazaak het gewenste- en persoonlijke registratieformulier kunnen invullen. Dit kost de uitbater voor een half jaar 99 euro exclusief btw.""Elke horecazaak krijgt een unieke link en QR-code die gasten met hun smartphone kunnen scannen of aanklikken. Nadat ze het registratieformulier hebben ingevuld, krijgt de gast een melding die hij als bewijs aan de ober kan laten zien. Achteraf worden de klantgegevens veertien dagen bewaard, waarna ze definitief verwijderd worden. In geval van een vastgestelde besmetting, worden deze gegevens verder gecommuniceerd naar de bevoegde overheidsdiensten. In geen geval gebruiken we ze voor andere doeleinden dan contact-tracing in het kader van de COVID-19 pandemie. De gegevens kunnen door de betrokkenen worden ingekeken of verbeterd." Deze app werd uitgewerkt door Bureau Boone ondersteunt door Sirius Legal, expert in privacy en databescherming. Bestellen kan via https://www.horecacontact.be