Met 'De Slimste van Brugge' willen de organisatoren naar eigen zeggen het niveau van de quizzen in parochiezalen ontstijgen. "Hiervoor gaan we werken met een groot scherm, zodat we allerlei zaken op groot formaat kunnen projecteren", zegt initiatiefnemer Pieter De Wulf. "We mikken op een groot aantal deelnemers. We zouden graag 125 teams van vier personen het tegen elkaar zien opnemen. De deelnemers hoeven niet noodzakelijk van Brugge te zijn. Ook wie hier niet woont, ...

Met 'De Slimste van Brugge' willen de organisatoren naar eigen zeggen het niveau van de quizzen in parochiezalen ontstijgen. "Hiervoor gaan we werken met een groot scherm, zodat we allerlei zaken op groot formaat kunnen projecteren", zegt initiatiefnemer Pieter De Wulf. "We mikken op een groot aantal deelnemers. We zouden graag 125 teams van vier personen het tegen elkaar zien opnemen. De deelnemers hoeven niet noodzakelijk van Brugge te zijn. Ook wie hier niet woont, kan zich inschrijven." Inschrijven doe je op het e-mailadres info@comedyshows.be. In de quiz zit onder meer een ronde op basis van het Brugse Monopoly-bordspel. Quizmaster wordt Bart Steyaert, een werknemer van De Wulf. "De voorbije maanden heb ik me intensief beziggehouden met het samenstellen van de quiz", schetst Steyaert. "Er komen twaalf vragenrondes. Simultaan staan ook drie tafelrondes op het programma. Gesneden koek dus voor iedereen die zijn of haar parate kennis wil testen, want het is niet de bedoeling enkel doorgewinterde Canvas Cracks aan te spreken."Wie zich geroepen voelt om deel te nemen, betaalt 5 euro per persoon. Behalve de laatste Brugse Monopoly-spelen vallen ook pakketten van optredens georganiseerd door Comedyshows.be en prijzen geschonken door plaatselijke bedrijven te winnen. "We zijn al aangezocht door twee steden in West-Vlaanderen om daar een soortgelijke quiz op het getouw te zetten", aldus De Wulf. In de marge van de persvoorstelling van 'De Slimste Mens van Brugge' stelde De Wulf ook Next Up voor, een nieuwe uitgave van Groep 24. "Het is de opvolger van ComedyNews, ons gratis halfjaarlijks allround comedy-, muziek- en theatermagazine dat we zeven jaar lang van de persen lieten rollen", aldus De Wulf. "Behalve een nieuwe naam biedt Next Up een nieuwe lay-out. Je vindt er interviews en nieuws in terug over onze producties, met de klemtoon op comedy, muziek en theater."Op de cover van het eerste nummer prijkt Alex Agnew. De oplage van Next Up bedraagt 20.000 exemplaren. "We verdelen het nieuwe magazine voor het grootste deel op onze voorstellingen, maar ook in horecazaken ligt het voor grijpen", zegt De Wulf. (SVV) Groep 24 bundelt alle organisaties van deze Brugse ondernemers. Het gaat om www.comedyshows.be,www.show-time.be, het management van goochelaar Nicholas Arnst,www.promobom.be, de Monopoly-spelen en De Nacht van de Magie.