In aanloop naar de zomermaanden brengt 'Time to momo' reisgidsjes en apps uit. Daarin laten ze je kennis maken met toeristische trekpleisters, leuke drank- en eethuisjes, hotels en musea in vele steden. Voor de maand juni kozen ze Kortrijk. "Er is hier van alles: het historisch centrum, het Begijnhof, Kortrijk Weide...

In aanloop naar de zomermaanden brengt 'Time to momo' reisgidsjes en apps uit. Daarin laten ze je kennis maken met toeristische trekpleisters, leuke drank- en eethuisjes, hotels en musea in vele steden. Voor de maand juni kozen ze Kortrijk. "Er is hier van alles: het historisch centrum, het Begijnhof, Kortrijk Weide is op komst, een nieuw zwembad met weide, Buda Beach, sporten op de Grote Markt, musea zoals Texture en 1302, leuke plekjes en de Leieboorden. Al de plekjes hebben we zelf uitgeprobeerd of ontdekt", zegt auteur Elza Lemahieu, die het boekje samenstelde. "Er was nood aan een toeristische gids die up-to-date is. De gids komt op het juiste moment, nu de stad erg veranderd is. Tal van nieuwe plekjes staan er in. Het boekje is mee met de trends. Met de gids mikken we op Vlaanderen, België en Nederland. Het boekje toont de DNA van onze stad", duidt burgemeester Vincent Van Quickenborne. "De gids leeft met de polsslag van de stad: evenementen zijn vermeld, er is oog voor het historische aspect, ook winkels en hotels zijn vermeld. Belangrijk, zeker nu onze overnachtingen vlot de 250.000 halen. Het boekje is geschreven door iemand die onze stad kent", aldus schepen van Toerisme Rudolf Scherpereel. "We merken ook dat er meer en meer weekendovernachtingen zijn. Dat is niet enkel door beurzen maar ook door toeristen. Dit gaat in stijgende lijn", pikt stadsmedewerker Gauthier Renard in. In de gids ijn ook twee routes uitgestippeld. Voor dit unieke project werd 30.000 euro voorzien. (PVH - foto JVGK)