Nieuwe campagne De Lijn moet ongevallen met Kusttram voorkomen

Het nieuwe campagnebeeld van De Lijn: kijk goed links en rechts alvorens tramsporen over te steken. © De Lijn
Jan Degoe
Jan Degoe Chef Regio

De Lijn start eind deze week een nieuwe veiligheidscampagne, die ongevallen met de Kusttram moet voorkomen.

De voorbije week gebeurden er drie ongevallen met de Kusttram waarbij onder meer een kindje van drie gewond raakte. “We vermoeden dat er enerzijds een vorm van gewenning optreedt bij vaste toeristen, anderzijds zijn veel mensen in vakantiemodus en letten ze misschien net iets minder op”, zegt woordvoerder Karen Van der Sype van De Lijn.

Net deze week start De Lijn aan de kust een grootscheepse veiligheidscampagne ‘Doe de vuurtoren’. “We benadrukken het belang van steeds goed links en rechts te kijken als je de tramsporen oversteekt, want de Kusttram heeft altijd voorrang. Ook op voetgangers en fietsers en zelfs op het zebrapad. De campagne start deze zomer iets later door de coronacrisis, maar nu zullen onze affiches overal opduiken: aan de tramhaltes, op sociale media, noem maar op.” (JD)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier