Nieuw logo en opgefriste huisstijl tonen veelzijdigheid Menen aan
Met een nieuw logo en een compleet opgefriste huisstijl, zet Menen een nieuwe stap in de richting van de toekomst. “Nadat we 17 jaar lang de grenzen hebben verlegd, is het tijd om thuis te komen” klinkt het bij een trotse burgemeester Eddy Lust.
Dynamisch, vernieuwend en altijd in beweging. Menen onderging de afgelopen jaren heel wat veranderingen om de stad aan aantrekkelijkheid te laten winnen. “Ik denk dat we onze stad probleemloos als een merk kunnen gaan promoten“, klinkt het bij de burgervader.
“Menen is een plek waar iedereen zich welkom moet voelen, het gevoel dat het hier goed vertoeven is. Reeds in 2019 gingen we daarom rond de tafel zitten met de mensen van BOA, een lokale speler in de wereld van marketing, om na te denken over het imago dat onze stad heeft.”
Vertraging door corona
Dat resulteerde in een compleet nieuwe look met een nieuw en vooral fris logo. “Het idee was om hier dit voorjaar mee uit te pakken, helaas gooide corona flink wat roet in het eten en konden we nu pas met het nieuws naar buiten komen.”
Een nieuw logo, een nieuwe stijl en vooral zes nieuwe kleuren. “We kozen voor verschillende kleuren die ook op verschillende manieren ingezet zullen worden”, gaat de burgemeester verder.
Lees verder onder het animatiefilmpje
480
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
“Het moet de veelzijdigheid van onze stad duidelijk aantonen. Je kan dus perfect een brief met een blauw logo ontvangen en 1 maand later een brief met een rood logo. Het is een veelzijdigheid die voor een overheidsorganisatie uniek is. Deze variatie zal ook voor meer kleur zorgen in het straatbeeld. Onze vlaggen worden aangepast en ook alle voertuigen zullen worden aangepast naar het nieuwe kleurenpallet.”
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier