Nieuw hotel in voormalige Royal Astor in Oostende

Xavier Vercaemst, zaakvoerder en Tomas Sergeant, marketingverantwoordelijke van het Upstairs Hotel, in het restaurant 'met een hoek af'. (Foto Rio)
Redactie KW

In de Hertstraat is Upstairs Hotel geopend, een totale ‘make over’ van het voormalige Royal Astor Hotel. Het maakt deel uit van de groep C-Hotels waartoe ook de sterrenhotels Andromeda (Kursaal-Westhelling) en Burlington (Kapellestraat) behoren.

De Royal Astor was een typisch hotel ingericht voor de Engelse toeristenmarkt, maar die is aan het tanen en het gebouw zelf was ook ver aan het einde van zijn levenscyclus. “We zochten een hotel dat we volledig konden strippen om het zowel binnen als buiten volledig te renoveren en er meteen een nieuw concept te introduceren”, verduidelijkt Tomas Sergeant, marketing- en IT-verantwoordelijke van C-Hotels.

“We hebben namelijk overal, van boven tot beneden en tot in de kleinste details, de ‘urban’ stijl gehanteerd: veel hout, beton, metaal en groen… Afgekeken van New York, waar dergelijke hotels al heel populair zijn. Met zijn 96 kamers is Upstairs Hotel een van de grootste in Oostende en die kamers blijven uiteraard belangrijk, maar we willen vooral in de andere ruimtes een unieke beleving scheppen.”

Glijbaan

Zo kunnen de gasten vanuit een van de drie vergaderzalen via een glijbaan tot in de ‘Pitt’, het vroegere zwembad dat omgebouwd is tot presentatieruimte. Tomas Sergeant: “Ja, er is overal zowat ‘een hoek af’, een bewuste keuze om een bepaald publiek aan te trekken. We mikken op de groep tussen 25 en 45 jaar, mensen die open staan voor onze innovatieve aanpak. Heel veel zaken werken digitaal, onder meer de self-check in en de communicatie doorheen het hotel. Voor roomservice bijvoorbeeld hoef je niet eens meer de receptie te bellen, je kan met gelijk welk modern mediamiddel jouw boodschap doorgeven.”

Opmerkelijk is ook de werking van de Upstairs Streetwise Kitchen. Het restaurant is toegankelijk voor iedereen, hotelgast of niet, en voor de catering wordt een beroep gedaan op het team van Jilles Beer & Burgers (Albert I-Promenade). “Met een toffe barinrichting – er staat onder meer een oude jukebox die digitaal werkt – en andere aardigheidjes, zoals een selfiebox, willen we een ‘hub’ creëren, waar zowel toeristen als Oostendaars graag afspreken”, aldus Tomas Sergeant. (Rio)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier