"Tegenwoordig wil men snel een duidelijk antwoord wanneer ze met een concrete vraag of een bepaald doel naar een website surft", steekt schepen van Informatica Frans Lefevre (CD&V) van wal.

"De nieuwe website werd daarom zodanig ingericht dat de meeste gevraagde onderwerpen gemakkelijker te vinden zijn. Voordien was dit niet het geval."

Visuele aantrekkelijkheid

De nieuwe website bezit dan ook een zoekbalk waarlangs bezoekers aan de hand van kernwoorden zich beter kunnen oriënteren en vlotter informatie kunnen vinden. Wie van de zoekbalk gebruikmaakt, navigeert meteen naar de gewenste webpagina en ziet meteen of er een online aanvraag of afspraak nodig is. Een algemene zoekfunctie zou ook voor smartphone- en tabletgebruikers gebruiksvriendelijker zijn.

"Ook de visuele aantrekkelijkheid van de website kreeg de nodige aandacht", vertelt schepen Lefevre. Zo zijn de lay-out en het kleurgebruik herkenbaar, hebben de webpagina's een duidelijke indeling en maken passende foto's het geheel af. "De nieuwe www.nieuwpoort.be vormt het ideale digitale visitekaartje voor onze stad", aldus schepen Lefevre.

Uitgebreider digitaal loket

"Een website moet niet alleen een online informatiebrochure, maar ook een instrument zijn om aan dienstverlening te doen", voegt burgemeester Geert Vanden Broucke (CD&V) toe. "Nu zal iedereen op een eenvoudige manier informatie kunnen verkrijgen. Via een simpele muisklik kan men attesten, documenten, subsidies en vergunningen aanvragen of formulieren invullen."

Het digitale loket, dat het voorbije jaar aan succes won en steeds werd uitgebreid, krijgt nu dus nogmaals een heuse upgrade. Wanneer het voor webbezoekers niet lukt via de digitale weg, staat de desbetreffende dienst nog steeds aan het loket in het gemeentehuis klaar om men bij te staan.

Bezoekers kunnen zich vanaf heden ook aanmelden met zijn of haar persoonlijke gegevens, zodat die niet telkens herhaaldelijk ingegeven hoeven te worden, wat erg tijdbesparend is.

Ook in de toekomst blijft Stad Nieuwpoort de website verbeteren en afstemmen op de noden en verwachtingen van de websitegebruiker. Wie toch een fout opmerkt, kan dit online melden via de knop 'fout opgemerkt?' onderaan elke pagina. (DV)

"Tegenwoordig wil men snel een duidelijk antwoord wanneer ze met een concrete vraag of een bepaald doel naar een website surft", steekt schepen van Informatica Frans Lefevre (CD&V) van wal. "De nieuwe website werd daarom zodanig ingericht dat de meeste gevraagde onderwerpen gemakkelijker te vinden zijn. Voordien was dit niet het geval." De nieuwe website bezit dan ook een zoekbalk waarlangs bezoekers aan de hand van kernwoorden zich beter kunnen oriënteren en vlotter informatie kunnen vinden. Wie van de zoekbalk gebruikmaakt, navigeert meteen naar de gewenste webpagina en ziet meteen of er een online aanvraag of afspraak nodig is. Een algemene zoekfunctie zou ook voor smartphone- en tabletgebruikers gebruiksvriendelijker zijn."Ook de visuele aantrekkelijkheid van de website kreeg de nodige aandacht", vertelt schepen Lefevre. Zo zijn de lay-out en het kleurgebruik herkenbaar, hebben de webpagina's een duidelijke indeling en maken passende foto's het geheel af. "De nieuwe www.nieuwpoort.be vormt het ideale digitale visitekaartje voor onze stad", aldus schepen Lefevre."Een website moet niet alleen een online informatiebrochure, maar ook een instrument zijn om aan dienstverlening te doen", voegt burgemeester Geert Vanden Broucke (CD&V) toe. "Nu zal iedereen op een eenvoudige manier informatie kunnen verkrijgen. Via een simpele muisklik kan men attesten, documenten, subsidies en vergunningen aanvragen of formulieren invullen." Het digitale loket, dat het voorbije jaar aan succes won en steeds werd uitgebreid, krijgt nu dus nogmaals een heuse upgrade. Wanneer het voor webbezoekers niet lukt via de digitale weg, staat de desbetreffende dienst nog steeds aan het loket in het gemeentehuis klaar om men bij te staan.Bezoekers kunnen zich vanaf heden ook aanmelden met zijn of haar persoonlijke gegevens, zodat die niet telkens herhaaldelijk ingegeven hoeven te worden, wat erg tijdbesparend is. Ook in de toekomst blijft Stad Nieuwpoort de website verbeteren en afstemmen op de noden en verwachtingen van de websitegebruiker. Wie toch een fout opmerkt, kan dit online melden via de knop 'fout opgemerkt?' onderaan elke pagina. (DV)