Nu hij met een acute rugblessure kampt, neemt Niels Destadsbader uit voorzorg wat rust. De Deerlijkse acteur-zanger-presentator kan momenteel niet lang op een stoel blijven zitten. Hij wil in geen geval BuikRock missen, het festival waar hij straks in zijn eigen gemeente extra glans wil geven aan het ereburgerschap dat hem recent te beurt viel.
...

Nu hij met een acute rugblessure kampt, neemt Niels Destadsbader uit voorzorg wat rust. De Deerlijkse acteur-zanger-presentator kan momenteel niet lang op een stoel blijven zitten. Hij wil in geen geval BuikRock missen, het festival waar hij straks in zijn eigen gemeente extra glans wil geven aan het ereburgerschap dat hem recent te beurt viel."We zullen hem in de watten leggen", klinkt het bij de organisatoren Wim Buyck, Henk Verbeke en Niels Lanckbeen. "Net zoals de andere artiesten die het mooie weer komen maken op ons festival. Om het publiek extra te verwennen, hebben we overigens een surprise-act toegevoegd aan de line-up. Een opmerkelijke primeur in de Vlaamse muziekscene die op heel wat bijval zal kunnen rekenen maar waarover we voorlopig niets kunnen lossen."De promocampagne voor BuikRock en de ticketverkoop draaien intussen op volle toeren. Als aardigheidje pakken de organisatoren uit met een heuse BuikRock-mobiel, naar het beeld van de mascotte die te zien is op de affiches, de straatreclame en de flyers. Dankzij de Groep Decancq, Volkswagen-concessionaris met vestigingen in Deerlijk en Tielt, toert in Vlaanderen nu een olijk heertje rond, bovenop een gepimpte Volkswagen T-Cross. De BuikRock-mobiel is heel regelmatig in het straatbeeld te zien en zorgt vaak voor verbaasde blikken."Wij houden wel van dit soort initiatieven", vertelt Deborah Losfeld, marketing- en communicatieverantwoordelijke bij Groep Decancq. "BuikRock profileert zich als nieuweling in het festivallandschap op een dynamische en frisse manier. Bovendien ligt de festivalweide op een boogscheut van onze vestiging in Deerlijk. Een reden te meer om BuikRock als commerciële partner een duwtje in de rug te geven. Door de mascotte zo in het straatbeeld te brengen, laten we de mensen tegelijk ook even kennismaken met de T-Cross, een auto die nieuw is in ons gamma. We duimen voor veel veilige kilometers en een schitterende laatste vakantiedag, als op 31 augustus zoveel mooie artiesten de weide in de Tapuitstraat in vuur en vlam zetten."(DRD)