Monopoly roept bewoners van Monopoly-straten op om te stemmen op nieuwe Algemeen Fonds-kaarten

Wie gestemd heeft, kan een poster aan zijn raam hangen.© Hasbro
Wie gestemd heeft, kan een poster aan zijn raam hangen.© Hasbro
Annelies Nollet
Annelies Nollet medewerker KW Kortrijk-Menen

Bewoners van de Lange Steenstraat in Kortrijk, de Steenstraat in Brugge, de Kapellestraat in Oostende en de Lippenslaan in Knokke, die voorkomen in het Monopoly-bordspel, vonden onlangs een bijzondere rode envelop op hun deurmat. In die envelop troffen ze een officiële Monopoly-stembrief en een campagneposter aan, met een persoonlijke oproep van Monopoly om tussen 19 maart en 9 april 2021 te stemmen in de allereerste officiële Monopoly-verkiezingen.

De Monopoly-straatbewoners kunnen volgens Monopoly kiezen: stemmen, of per huis of hotel dat ze bezitten aan die straat M10 aan reparatiekosten betalen. Grapje, natuurlijk. Maar de vernieuwing van de Algemeen Fonds-kaarten heeft wel een serieuze reden: met onderwerpen als schoonheidswedstrijden, doktersrekeningen en lijfrentes valt namelijk niet te ontkennen dat ze toe zijn aan een refresh. En als je het turbulente 2020 daarbij optelt, is al helemaal te stellen dat het hoog tijd wordt dat de kaarten beter aansluiten op de moderne samenleving.

Poster

Nadat ze hun stem hebben uitgebracht, kunnen de bewoners van de Monopoly-straten de campagneposter uit de rode envelop op hun raam plakken, zodat iedereen die langsloopt, kan zien dat de verkiezingen plaatsvinden. De Monopoly-straatbewoners zijn namelijk niet de enigen die mogen stemmen.

Iedereen die dat wil, kan tussen 19 maart en 9 april 2021 stemmen en zo bijdragen aan de nieuwe versie van het bordspel. Monopoly vraagt fans van het bordspel na te denken over wat er echt toe doet in hun leven. Zij kunnen vervolgens het vernieuwde Monopoly-bordspel hierop laten aansluiten door hun favorieten te kiezen uit kaarten als ‘Je helpt je buurvrouw met haar boodschappen’, ‘Je organiseert een buurtfeestje’ en ‘Je bent vrijwillig huiswerkbegeleider’.

Echte leven

Marijn ter Hofsté, Brand Manager van Hasbro Gaming: “De wereld is behoorlijk veranderd sinds Monopoly 85 jaar geleden voor het eerst werd geïntroduceerd. We vonden 2021 het perfecte moment om fans de kans te geven om de wereld te laten zien wat er in het echte leven toe doet door te stemmen op nieuwe, moderne Algemeen Fonds-kaarten.”

“Ook wilden we de trotse bewoners van de Monopoly-straten persoonlijk oproepen om te stemmen. Hun stem mag uiteraard niet ontbreken. We zijn ontzettend benieuwd naar de resultaten!”

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier