Maar liefst 40 Veurnse handelaars hadden hun etalage ter beschikking gesteld voor de zoektocht. Met dit initiatief werd een boost gegeven aan het belevingsaspect voor bezoekers van Veurne en werd de ondernemers in deze moeilijke coronaperiode een hart onder de riem...

Maar liefst 40 Veurnse handelaars hadden hun etalage ter beschikking gesteld voor de zoektocht. Met dit initiatief werd een boost gegeven aan het belevingsaspect voor bezoekers van Veurne en werd de ondernemers in deze moeilijke coronaperiode een hart onder de riem gestoken. Met deze zoektocht werd hun zaak extra in de kijker gezet. De etalages waren origineel versierd met krijttekeningen van Foxelly, met tekeningen gerelateerd aan de activiteit van de winkel en vergezeld van Veurnse quotes, plaatsen, lekkernijen, enzomeer. Er was werk aan de winkel voor speurneuzen.Eerder werden al 9 mensen beloond voor hun inzending van een leuke selfie. Zij kregen een cadeaubon van Unizo Winkelhier of Veurne Toe Koer ten bedrage van 50 euro. Milan Vanderbrigghe uit Veurne schoot de hoofdvogel af en won een waardebon van 175 euro. Tweede werd Silvie Seynhave uit Veurne, derde werd Matheo Rozé uit Ledegem, vierde werd Ellen Depotter uit Maldegem en vijfde werd Hugo Sevenois uit Veurne. Zij kregen respectievelijk een bon van 125, 100 en 2 keer 50 euro.Deze etalagezoektocht kwam tot stand dankzij de financiële inzet van Ondernemerscentra West-Vlaanderen, de stad Veurne, Unizo Veurne, Unizo Winkelhier en Veurne Toe Koer vzw. Linda, Geertrui en Carmen, bestuursleden van Veurne Toe Koer vzw, coördineerden de organisatie. (MVO)