Om Middelkerke te profileren als een eigentijdse en dynamische gemeente besloot het bestuur begin dit jaar om een nieuwe, meer moderne identiteit te creëren, waarbij de troeven van de kustgemeente uitgespeeld worden. Op Facebook is de gemeente al heel actief en naast een nieuwe website begin 2016 en de start van het digitaal loket zal vanaf 1 september ook het nieuwe logo in het straatbeeld te zien zijn. Het gaat om een stijlvolle en sierl...

Om Middelkerke te profileren als een eigentijdse en dynamische gemeente besloot het bestuur begin dit jaar om een nieuwe, meer moderne identiteit te creëren, waarbij de troeven van de kustgemeente uitgespeeld worden. Op Facebook is de gemeente al heel actief en naast een nieuwe website begin 2016 en de start van het digitaal loket zal vanaf 1 september ook het nieuwe logo in het straatbeeld te zien zijn. Het gaat om een stijlvolle en sierlijke letter M met daaronder drie kleurrijke bollen die het geheel een speels karakter geven. "Het nieuwe logo speelt in op de drie belangrijke elementen die Middelkerke kenmerken: zee, strand en hinterland", legt burgemeester Janna Rommel-Opstaele uit. Het gemeentebestuur evolueerde van dienstverlener naar productleverancier of contactpersoon. Met het nieuwe en hippe logo wil men dan ook aantonen dat de gemeente mee is met haar tijd, ook in de beeldvorming.Eigen ontwerp De burgemeester is er vooral trots op dat het logo ontworpen werd door de eigen gemeentelijke grafische dienst. "We kozen er bewust voor om niet in zee te gaan met dure ontwerpbureaus en werkten alles in eigen beheer uit, wat ons ongetwijfeld een behoorlijk aantal euro's bespaard heeft", aldus de burgemeester. De komende weken maakt het logo dan geleidelijk zijn intrede in het dagelijkse leven. Zo worden onder meer de gemeentelijke vlaggen en de kledij aangepast en ook het wagenpark krijgt een facelift. Om het logo bij de inwoners bekend te maken, werd bovendien een origineel promotiefilmpje gemaakt. Het schepencollege en de personeelsleden lippen de tekst van Happy Together van The Turtles mee en vormen op het einde allen samen de letter M op het strand. "Tegelijk tonen we de belangrijkste troeven van de gemeente en brengen we de mooiste plekjes in beeld", vertelt de burgemeester. Het filmpje werd voor het eerst, en helaas met de nodige technische problemen, vertoond tijdens de officiële voorstelling van het logo in het administratief centrum. "Ik hoop nu dat iedereen het zo snel mogelijk via Facebook en andere sociale media wil verspreiden", roept Janna Rommel-Opstaele iedereen nog op. Het filmpje is terug te vinden op Facebook, de gemeentelijke pagina of via Youtube. (HD)