Daan Farrazijn (22) is de zoon van zelfstandig elektricien Danny Farrazijn en Katrijn De Wulf, operations manager bij Manpower, uit de Kapellestraat. Hij heeft nog een zus Elise (kinesist) en nog een jongere broer Rune, die zijn laatste jaar humaniora aansnijdt.
...

Daan Farrazijn (22) is de zoon van zelfstandig elektricien Danny Farrazijn en Katrijn De Wulf, operations manager bij Manpower, uit de Kapellestraat. Hij heeft nog een zus Elise (kinesist) en nog een jongere broer Rune, die zijn laatste jaar humaniora aansnijdt.Na zijn lagere school in Meulebeke trok Daan naar het VTI in Tielt om er gedurende zes jaar de afdeling industriële wetenschappen te volgen. Daarna koos hij resoluut voor een masteropleiding bouwkundig ingenieur. Hij studeerde in juni af aan de KUL Brugge."Dit is een bewuste keuze geweest. Er was niet alleen een grote vraag naar bouwkundige ingenieurs, maar ook de studievakken interesseerden me enorm", steekt Daan van wal. "Tot mijn grote tevredenheid vond ik heel snel werk. Het vroeger Meulebeeks bedrijf Chris Vuylsteke hoort nu bij een grotere groep, onder de noemer Eiffage Benelux. De groep vertegenwoordigt zowel een aantal bouwbedrijven als bedrijven gespecialiseerd in bouwmaterialen. Mijn uiteindelijk doel is projectleider te worden, maar eerst geniet ik een vooropleiding als werfleider. Onder het toeziend oog van enkele oudere collega's kan ik van start in Kortrijk waar ons een belangrijke opdracht wacht bij de realisatie van Eurostation Kortrijk.""Als werfleider zorg je voor een correcte uitvoering van de werkopdracht en respecteer je de termijn waarbinnen alles af moet zijn. Een projectleider maakt de werfplanning op en ontfermt zich ook over de financiële kant van de zaak. Maar eerst leren gaan, vooraleer te lopen. (lacht) Ik zal de geboden kans optimaal benutten om mijn ervaring ter plaatse aan te scherpen.""Het project houdt een totale vernieuwing in van de Kortrijkse stationsbuurt. Er worden afzonderlijke tunnels aangelegd zowel voor personenauto's als voor bussen als voor voetgangers en fietsers. We gaan ons vooral toeleggen op de ondergrondse parkings. Zo zullen we een ondergrondse parkeerplaats van drie verdiepingen realiseren, bestemd voor 900 auto's. De busparkings worden bovengronds en in een groen kader gerealiseerd. Normaal gezien zouden de werkzaamheden starten op 27 september", legt Daan het project uit. "Door het feit dat ik nog veel met wielrennen bezig was, was mijn eerste jaar aan de universiteit een moeilijk jaar. Nu ben ik blij en ook wel trots dat ik heb doorgezet", vertelt Daan, die een fiets als eerstecommuniegeschenk kreeg. Dat lag aan de basis van z'n droom om wielrenner te worden. "Op achtjarige leeftijd was ik reeds aangesloten bij de club die gevestigd was in de Sportman, bij Pierre Buysse. Toen Jean-Pierre Deloof de Tieltse Renners opstartte, maakte ik de overstap. Ik behaalde tweemaal de titel van West-Vlaams kampioen bij de aspiranten. Het nog grotere werk kwam er toen ik me, op vraag van de heer Franco, liet aansluiten bij Balen BC. Ik heb zowel bij de nieuwelingen als bij de junioren wedstrijden gereden in Polen, Tsjechië, Denemarken,...""Toen ik aan het VTI in Tielt les volgde, zaten er nog twee goeie wielrenners in mijn klas, namelijk Seppe Lannoo uit Meulebeke en Aaron Verwilst, die nu prof is bij Sport Vlaanderen-Baloise 2019. Zowel Seppe als Aaron hebben een diploma bachelor bouwkunde op zak", lacht Daan. "Mijn studies aan de universiteit dwongen me de fiets aan de haak te hangen. Ik vond het boeiende jaren, heb veel vrienden gemaakt en heb er zeker geen spijt van de sportieve uitdaging te hebben aangegaan. Jammer dat de sport ook zijn tol eist. Ik heb namelijk nog gekoerst met Bjorn Lambrecht, die onlangs overleed. Toen al vond ik die kerel heel talentvol." Tijdens zijn derde en vierde jaar aan de universiteit ging Daan als student-ondernemer van start met ciclisti.be, een minibedrijfje dat gespecialiseerd is in de verkoop van retrovrijetijdskledij. "Dit alles heeft me dus gesterkt, samen met de vele aanmoedigingen van mijn ouders en mijn vriendin Louise, om voluit voor mijn professionele carrière te gaan. In mijn vrije tijd sleutel ik ook graag aan mijn 43 jaar oude Porsche of toer ik ermee rond", besluit Daan Farrazijn. (LB)