Man bevangen door giftige rook na mengen van onderhoudsproducten voor zwembad

Christophe Lefebvre

Woensdagnamiddag raakte een inwoner van de Haantjesstraat, pal op de grens van Wervik en Menen, bevangen door een chemische rookontwikkeling. Zowel ambulance als brandweer kwamen ter plaatse en de persoon werd naar het ziekenhuis overgebracht.

M.D., de bewoner van de villa, was in de late namiddag bezig met het vervangen van de producten, nodig voor het onderhoud van het zwembad. “Tijdens het mengen van de stoffen die hiervoor worden gebruikt, liep het mis”, horen we van de brandweerofficier ter plaatse. “Er ontstond een chemische reactie waardoor de technische ruimte van het zwembad meteen werd gevuld met een giftige rook. De persoon in kwestie raakte bevangen, maar kon zichzelf wel nog in veiligheid brengen, waarop de hulpdiensten werden verwittigd.”

De man werd ter controle overgebracht naar het ziekenhuis en de brandweer voerde een veiligheidscontrole uit. “Wij kwamen ter plaatse om de onmiddellijke veiligheid van iedereen te verzekeren en brachten de situatie in kaart door middel van onze meettoestellen”, sluit de officier af. “Het bedrijf dat het zwembad heeft geïnstalleerd, heeft ondertussen al mensen naar hier gestuurd om alles te herstellen, zodat het zwembad opnieuw veilig gebruikt kan worden.”

Zeg et ne keer

Waar heb je een fout gezien of heb je zelf een suggestie? Laat het ons dan weten.