Magnum 2020 van brouwerij Sint-Bernardus vroeger op de markt door coronacrisis

Philippe Verhaest

Net als elk jaar brengt Sint-Bernardus ook nu weer een Abt 12 Magnum uit. De editie van 2020 ligt wat vroeger dan gepland in de rekken. Zo wil de brouwerij lokale dranken- en bierhandels een duwtje in de rug geven.

Al sinds 2012 produceert de wereldvermaarde brouwerij Sint-Bernardus een beperkt aantal magnumflessen van anderhalve liter van de Abt 12. “Ons bier wordt afgevuld in speciale donkerbruine flessen met het logo van onze brouwerij in reliëf”, zegt marketingverantwoordelijke Pieter Verdonck. “De kurk is opnieuw gepersonaliseerd en ook nu doen we weer beroep op een kunstenaar om het etiket uit te werken.”

In het verleden sierden werken van onder andere Rik Vermeersch, Christian Silvain, Kamagurka en André Van Schuylenbergh de fles, nu viel de keuze op Christpohe Malfiet uit Dendermonde. “De zeefdruk van het kunstwerk benadrukt het unieke karakter van onze Magnum en is zo een echt collectors item.”

Door de Abt 12 Magnum nu al op de markt te brengen, wil de brouwerij de lokale dranken- en bierhandels steunen. “We mogen hen in deze tijden niet vergeten en hopen dat zoveel mogelijk consumenten bij in eigen streek blijft winkelen.”

Magnum 2020 van brouwerij Sint-Bernardus vroeger op de markt door coronacrisis

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier