"Wat Dries in al die jaren opgebouwd heeft, is fantastisch", opent Louise Delputte (27) vol lof. "Het zou dan ook zonde geweest zijn om dat zomaar te laten verdwijnen. Maar zo'n project op mijn eentje overnemen, zou niet lukken. Daarom sprak ik Mike erover aan en uiteindelijk was hij ervoor te vinden. Hij neemt de technische kant van de website voor zijn rekening."
...

"Wat Dries in al die jaren opgebouwd heeft, is fantastisch", opent Louise Delputte (27) vol lof. "Het zou dan ook zonde geweest zijn om dat zomaar te laten verdwijnen. Maar zo'n project op mijn eentje overnemen, zou niet lukken. Daarom sprak ik Mike erover aan en uiteindelijk was hij ervoor te vinden. Hij neemt de technische kant van de website voor zijn rekening.""Toen Louise erover begon, kon ik de sterkte van Roeselare Sport moeilijk inschatten. Ik heb toen aan Dries de cijfers opgevraagd en ik ben geschrokken. De impact en het bereik van zijn werk is enorm, daar moet je gewoon iets mee doen", aldus Mike Gryson (33).Louise en Mike sloegen de handen in elkaar en op donderdag 1 februari hebben ze de vernieuwde website van Roeselare Sport online gebracht. "Uiteraard behouden we de basis van Dries en zullen we het fotogedeelte verderzetten. De populariteit ervan is enorm", gaat Louise verder. "Maar we hebben alles in een nieuw jasje gestoken met onder meer een nieuw logo en breiden het aanbod ook uit. Zo zal ik een blog bijhouden over sporten in Roeselare, want het is bijvoorbeeld de bedoeling om alle wedstrijden van Roeselare Loopt af te werken. Mijn ervaringen wil ik op die manier delen. Daarnaast willen we het contact met de clubs nog verbeteren en alle sporten aan bod laten komen. Zo willen we nog meer mensen aanzetten om te sporten. En we brengen ook iets ruimer nieuws: wat is een goede loopschoen? Hoe stel je een leuke sportoutfit samen? En er zal een evenementenkalender terug te vinden zijn."Om alle sportclubs in Roeselare voldoende aandacht te kunnen geven, rekenen ze ook op de hulp van die verenigingen zelf. "Omdat het onmogelijk is om overal aanwezig te zijn, zijn we met enkele fotografen aan het spreken om ons bij te staan. Maar hopelijk krijgen we ook veel materiaal van de clubs zelf. Zij mogen alles doorsturen naar ons en wij zullen dat dan op een mooie manier online brengen", aldus Louise, die via het blog ook haar verhalen blijft brengen over haar avonturen als ambassadeur van Asics en Specialized."De clubs kunnen er alleen maar bij winnen, want de impact van social media is enorm", neemt Mike tot slot over. "Bij Roeselare Sport hadden de meeste posts op Facebook een bereik van meer dan 10.000 mensen, sommige zelfs een tienvoud. Meer reclame voor hun sport en club lokt ook meer mensen naar hen, een pure win-win. Roeselare Sport wordt een mooi platform voor de stad. Het zou tof zijn om een of andere samenwerking met de stad Roeselare zelf op poten te kunnen zetten."Clubs kunnen hun informatie en foto's doorsturen naar post@roeselaresport.be of via de Facebookpagina. Ook fotografen die willen samenwerken mogen via deze weg contact opnemen.Info: www.roeselaresport.be