Logo Oarelbeke Weireldstad is bekend

© (Foto GF)
Redactie KW

Stad Harelbeke lanceerde een tijdje geleden hun stadsmarketingcampagne ‘Oarelbeke Weireldstad’. Dit werd ondersteund door een logowedstrijd. De winnaar is Nicolas Guillemyn uit Stasegem

Schepen Dominique Windels: “Wie dat wilde kon zijn creatief idee voor een logo voor ‘Oarelbeke Weireldstad’ aan ons bezorgen. We zijn niet per se op zoek gegaan naar een afgewerkt product, maar wel naar een creatief idee. Het idee van Nicolas is meer dan creatief”, zegt hij. “Ik ben pas begonnen enkele dagen voor het einde van de wedstrijd. Dat was pas toen men op de Jeugddienst vroeg of ik ook had mee gedaan, aangezien ik ook al enkele projecten voor hun heb gerealiseerd”, vertelt Nicolas. “In haast en spoed ben ik maar ook begonnen aan een logo. De inspiratie was niet ver te zoeken aangezien ik zelf al heel me leven in Harelbeke woon, met name Stasegem.” Van waar komt de inspiratie? “Vanuit de stad zelf: met een knipoog naar onze fantastische E3 koers, ons prachtig natuurdomein De Gavers en de stroming van de Leie die zichtbaar wordt in de stadskern“; legt Nicolas uit. “Maar vooral ook feest in het werk omdat wij echte ‘Oarelbekenaren’ trots zijn waar wij vandaan komen en iedereen mag weten hoe fijn het hier is.” Nicolas kreeg na de mededeling dat hij de winnaar was, nog een mail van de stad.”Men liet me nog het volgende weten: ‘Hoewel je logo er echt al zeer tof uitzag is een professional op dit moment al bezig nog de laatste puntjes op de i te zetten.’ Hopelijk veranderen ze niets tegen mijn zin, anders zou ik dit jammer vinden”, besluit Nicolas.

Logo Oarelbeke Weireldstad is bekend
© (Foto GF)

“Nicolas wint eeuwige roem; een vipbeleving op de lancering van ‘Oarelbeke Weireldstad’ op 11 januari voor hem en drie vrienden; levenslang een gratis exemplaar van elk gadget waarvoor zijn ontwerp zal worden gebruikt en een Harelbeke Cadeaubon ter waarde van 100 euro“, aldus schepen Windels.

(Peter Van Herzeele)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier