"Bestaat er al een definitief plan inzake de Aartrijkestraat voor als de werkzaamheden aan de Noordlaan voorbij zijn?" wou ze weten. "Op welke manier zal het verkeer dan het centrum in en uit kunnen?"
...

"Bestaat er al een definitief plan inzake de Aartrijkestraat voor als de werkzaamheden aan de Noordlaan voorbij zijn?" wou ze weten. "Op welke manier zal het verkeer dan het centrum in en uit kunnen?"Schepen van Openbare Werken Hans Blomme (CD&V) antwoordde dat de omlegging van het verkeer vanuit Aartrijke via de Industrielaan - ook voor fietsers - ongeveer zes maanden zal duren. "Dit is een ideale proefopstelling voor de toekomstige situatie", zei hij. "De bestaande verkeerslichten op het kruispunt van de Noordlaan met de Aartrijkestraat zullen niet verdwijnen, maar het autoverkeer zal vanaf de Noordlaan én vanuit het stadscentrum niet meer de Aartrijkestraat richting Aartrijke mogen nemen. En vanuit het stadscentrum mogen auto's dan evenmin nog via dat kruispunt richting Roeselare rijden.""Evenzo zal het verkeer vanuit Aartrijke effectief de Industrielaan moeten nemen. Het kruispunt van de Noordlaan met de Industrielaan, waar er nieuwe verkeerslichten voorzien zijn, wordt dus hét aanrijpunt van en naar Torhout toe. Op de plaats waar het verkeer vanuit de richting Aartrijke de Industrielaan inslaat, zal de voorrangsregeling uiteraard gewijzigd worden. Zo moet er een vlotte verkeersstroom ontstaan vanaf de Aartrijkestraat via de Industrielaan naar de Noordlaan. Uiteraard zullen de fietsers wél weer rechtdoor de Aartrijkestraat mogen volgen."Het meer autoluwe deel van de Aartrijkestraat tussen de Industrielaan en de Noordlaan zal volledig heringericht worden. Het is de bedoeling dat de voetgangers en de fietsers er de volle aandacht krijgen.