Kortrijkse chocolatier wint internationale prijs met Petit Melo

Marc Vandenbulcke en Jelle Vandenbulcke. © gf
Peter Van Herzeele
Peter Van Herzeele Medewerker KW

Tijdens de ISM-beurs in Keulen, een van de belangrijkste vakbeurzen voor chocolade en zoetwaren, kaapte de Kortrijkse Chocolatier Vandenbulcke de tweede plaats weg in de ‘New Product Showcase’-award met zijn nieuwste aanwinst: Petit Melo.

De award bekroont de beste nieuwe creaties of de meest innovatieve verpakking. Daarbij houdt de onafhankelijke jury rekening met design, smaak en duurzaamheid. In totaal waren er 189 deelnemers in de New Product Showcase. De andere winnaars zijn Dr. Karg’s Bio Linsen-Snacks en Lakritz Coooky.

Duurzaamheid troef

Met Petit Melo zet Chocolatier Vandenbulcke in op kwaliteit, originaliteit en duurzaamheid. “Dit ligt volledig in lijn met onze nieuwe strategie. Zo gebruiken we bijvoorbeeld zoveel mogelijk chocolade van duurzame oorsprong. Daarnaast riepen we chocolatier Bulckies World in het leven, een reeks initiatieven die ten goede komen aan het product, het milieu, de mens en maatschappij rond chocolade”, aldus Jelle Vandenbulcke, ceo van Chocolatier Vandenbulcke. “Zo streven we naar een 100 procent recycleerbare en ecologische verpakking en draagt al het karton het FSC-label, zoals het geval is bij Petit Melo.”

De Petit Melo Raspberry.
De Petit Melo Raspberry.© gf

Daarnaast beperkt het bedrijf afval en productieoverschotten tot een absoluut minimum. “We zijn heel trots om op de ISM-beurs de tweede plaats weg te kapen. Dit is voor ons en de chocoladewereld immers een van de belangrijkste events van het jaar. Het is de bekroning van het harde werk dat ons team het voorbije jaar heeft verzet. Daarnaast is het voor ons ook een bevestiging dat we met onze nieuwe strategie, die volledig inzet op de kwaliteit en duurzaamheid van het product en de wereld er rond, de juiste beslissing hebben genomen.”

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier