Koppel uit Roeselare lanceert verveelbox: “Hellofresh voor kids”

Gianna Werbrouck en Stijn Depoorter lanceren een Verveelbox. (foto SB) © Stefaan Beel
Redactie KW

Stijn Depoortere en zijn vrouw Gianna Werbrouck lanceren met hun verveelbox een verzameling van speelelementen voor kinderen tussen de drie en negen jaar oud. Het Roeselaarse koppel kwam tijdens de coronacrisis op het idee. “We merkten dat het ook voor ons niet altijd even gemakkelijk is om onze kinderen bezig te houden.”

Met Renaud (5) en Girard (3) hebben Gianna Werbrouck (31) en Stijn Depoortere (33) uit de Begoniastraat in Roeselare twee kinderen. “We hebben heel wat speelgoed in huis, maar toch merkten we tijdens de eerste maanden van de coronacrisis dat het niet altijd even gemakkelijk is om de kinderen te entertainen. We zochten naar een oplossing zodat Renaud en Girard zich zelfstandig kunnen bezighouden.” Gianna is momenteel werkzaam binnen het onderwijs en rondde een pedagogische opleiding succesvol af. Samen met haar man runt ze ook de speelgoedwebshop ‘Kids with Flair’.

“Die ervaring gebruikten we bij het uitwerken van onze verveelboxen.”

Themabox

Die verveelboxen omvatten minstens vier verschillende speelelementen. Daarbij onder andere een creatieve activiteit en een spelletje. Ouders kunnen ook een themabox kiezen. Voor meisjes is er bijvoorbeeld een doos met spelelementen rond prinsessen, voor jongens een rond auto’s. “Het is de bedoeling dat de ouders de verveelbox bovenhalen wanneer ze merken dat de verveling toeslaat bij hun kinderen”, leggen Gianna en Stijn uit.

De boxen worden gepersonaliseerd waardoor het kind zich erg aangetrokken voelt door de doos en de inhoud ervan. “De verveelbox wordt een soort van ‘Hellofresh voor kids’. Na de volledige opstart bekijken we de mogelijkheid om met een abonnementssysteem te werken.”

Webshops

Inmiddels lanceerde het koppel de website www.verveelbox.com. Stijn en Gianna beseffen maar al te goed dat er in aanloop naar Sinterklaas en de eindejaarsperiode heel wat speelgoed online zal aangekocht worden.

“We merken echter dat vele ouders op die webshops moeilijk het bos door de bomen zien. Met de verveelbox, waarvan de inhoud een verrassing blijft tot de doos wordt geopend, willen we hier op een antwoord bieden. (BF)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier