Koopweekend in de Brugse binnenstad

De belangrijkste winkelstraten zijn tijdens het Koopweekend autovrij en er is heel wat animatie voorzien. © DC
Redactie KW

Het hart van de Brugse binnenstad is van vrijdag 27 september tot en met maandag 30 september opnieuw de uitgelezen plek om te shoppen en ook wel heel wat nieuwe adresjes te ontdekken. De belangrijkste winkelstraten zijn autovrij en er is heel wat animatie voorzien.

Het Brugs Handelscentrum, de vereniging van handelaars in het kernwinkelgebied, organiseert van 27 september tot en met 30 september opnieuw haar jaarlijkse Koopweekend. Ook handelskring Shopping Smedenstraat is partner en promoot in hetzelfde weekend haar handelaars. Deze straten nemen deel aan het Koopweekend: Smedenstraat, Noordzandstraat, Geldmuntstraat, Eiermarkt, Zuidzandstraat, Steenstraat, Markt, Simon Stevinplein, Sint-Salvatorskerkhof, Zilverpand, Dweerstraat, Nikolaas Desparsstraat, Sint-Jakobsstraat tussen Geldmuntstraat en Naaldenstraat, Sint-Amandsstraat, Kemelstraat, Mariastraat, Wollestraat, Vlaminginstraat, Jan van Eyckplein, Academiestraat, Ter Stegghere en Breydlestraat. Op zaterdag en zondag van 10 uur tot 18 uur zijn de Steenstraat, Wollestraat, Geldmuntstraat en Noordzandstraat autovrij. De Smedenstraat wordt niet afgesloten.

In de deelnemende straten zetten de winkels een leuk kraampje buiten. “Vanuit BHC zorgen wij voor sfeervolle animatie. Er zijn vier groepjes die rondlopen in de winkelstraten, met onder meer een salsaband met danseressen en een leuke act met mini-botsautootjes”, zegt BHC-voorzitter Dirk Vanhegen. “Verder zorgen we voor bevlagging en muziek in de winkelstraten. De handelaars pakken uiteraard uit met interessante koopjes.”

totale promotie

“De twee koopweekends die BHC jaarlijkse organiseert, blijven belangrijk in de totale promotie van Brugge als winkelstad. De Stad Brugge is hierbij een belangrijke partner. We blijven investeren in aantrekkelijke mediacampagnes die Brugge als shoppingstad promoten”, gaat Dirk Vanhegen verder. “Met een budget van 20.000 euro blijven we inspanningen doen om dit Koopweekend te promoten door zowel in te zetten op online communicatie, radiospots, printadvertenties, tv-reclame en affichage. (PDV)

Meer info: www.brugge.be/koopweekend.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier