Koen Note is de nieuwe communicatieverantwoordelijke Brugge

© SVK
Stefan Vankerkhoven

Koen Note (35) is zopas in dienst getreden als nieuw diensthoofd van de Brugse stadsdienst Communicatie en Citymarketing. In die functie volgt hij Greet Verleye op, die vorig jaar ontslag nam. “Ik neem met veel goesting het roer in handen”, zegt geboren en getogen Bruggeling Koen Note, een master in de politieke wetenschappen, die eerder al voor de Federale Politie, ADMB en Liantis werkte.

Op vrijdag 3 januari gingen een handvol nieuwe medewerkers aan de slag bij het Brugs stadsbestuur. Een van hen is Koen Note, die naar eigen zeggen met veel goesting het roer in handen neemt als diensthoofd bij de dienst communicatie & citymarketing.

Koen Note woont in Sint-Andries, is gehuwd met Gudrun Deconinck en papa van Rosie (3), Jef (5) en Nanou (8). Hij behaalde een bachelor journalistiek aan de Arteveldehogeschool in 2005 en een master in de politieke wetenschappen in 2008 aan de UGent. In het kader van het Europees voorzitterschap was hij in 2010 een jaar lang adviseur bij de Federale Politie, daarna was hij pr & communicatieassistent bij Media Consulta in Brussel. Nadien volgden jobs bij merkenmarketeer Comma in Zedelgem, Groep ADMB in Brugge. Alvorens met succes te solliciteren bij de stad Brugge was Koen Note contentmanager bij Liantis in Brugge.

Mensgericht

“Mijn hele loopbaan doe ik al aan communicatie en marketing. Eerst als copywriter en later in een meer coördinerende rol. Onderweg pikte ik een stevige passie op voor digitale communicatie”, vertelt Koen Note. “Ik werkte een tijdlang voor marketingbureaus, waar ik een brede waaier aan klanten ondersteunde. De ene dag verdiepte ik mij in de unieke kenmerken van staaldraad, de dag erop bracht ik laminaatvloeren aan de man en de dag daarna lag mijn focus op de meerwaarde van hoogtechnologische meetapparatuur. Die focus vernauwde toen ik een vijftal jaar geleden aan de slag ging bij de dienstengroep Liantis. Tijdens een pittig fusie- en rebrandingverhaal ontdekte ik er hoe boeiend communicatie in een mensgerichte dienstenorganisatie wel kan zijn.”

“Toen ik een aantal maanden geleden botste op de vacature bij de dienst communicatie & citymarketing, vielen de puzzelstukjes samen. Doen waar ik goed in ben, maar dan voor een product, voor een stad waar ik mee verweven ben: over die buitenkans moest ik niet lang nadenken”, aldus Koen Note. Fast forward naar mijn eerste werkweek in ‘t Brugse Vrije: ik kreeg een warm onthaal van mijn nieuwe collega’s. Ik kijk ernaar uit om verder te mogen bouwen op het knappe werk van mijn voorganger Jonathan (Nowakowski), die de dienst uitbouwde tot wat ze vandaag is, en van collega Ine (Plovie) als waarnemend diensthoofd de voorbije maanden. Hoe ik dat wil aanpakken? Door voor heel het team de best mogelijk omstandigheden te creëren, zodat zij kunnen doen waar zij goed in zijn. Alles wat we doen als stad heeft baat bij heldere communicatie, op maat van onze burgers. Daar zet ik samen met dit enthousiast team graag mijn schouders onder.”

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier