"Toen ons land op vrijdag 13 maart in lockdown ging, mochten de kappers in eerste instantie nog verder blijven werken. Op dinsdag 17 maart waren we nog open, maar toen we van collega Regis uit de Duivenstraat hoorden dat hij de dag later niet meer open zou doen, hebben we beslist om er ook mee te stoppen", aldus Greet. "Een week nadat wij beslisten te sluiten, moesten alle kapperszaken dicht."
...

"Toen ons land op vrijdag 13 maart in lockdown ging, mochten de kappers in eerste instantie nog verder blijven werken. Op dinsdag 17 maart waren we nog open, maar toen we van collega Regis uit de Duivenstraat hoorden dat hij de dag later niet meer open zou doen, hebben we beslist om er ook mee te stoppen", aldus Greet. "Een week nadat wij beslisten te sluiten, moesten alle kapperszaken dicht.""Het was voor ons een vreemde situatie om zo lang dicht te zijn. In de 33 jaar dat wij met Quinto onze eigen zaak hebben, zijn we nooit zo lang gesloten geweest. Zelfs bij de geboorte van onze dochter Emma niet. Ze ging al naar de crèche toen ze amper 4 weken oud was! Al die jaren hebben we ook nooit grote vakantie genomen. We sluiten regelmatig eens drie dagen, niet langer. Dat is onze eigen keuze, we kunnen moeilijk stil zitten", lacht Greet."Die negen weken waren lang, maar we hebben van die verplichte weken in ons kot gebruik gemaakt om ons huis van beneden tot boven te verven. Ook het kapsalon zelf kreeg een nieuwe lik verf. We hadden ook ruim de tijd voor een uitgebreide grote kuis, we hebben veel gefietst en gewandeld en ik had eindelijk de tijd om de Netflixreeks Peaky Blinders uit te kijken", vertelt Patrick. Ook de kappersstiel werd onderhouden: "Op de eerste dag van onze sluiting bestelde ik een kappershoofd. Ik oefende elke dag feest- en communiekapsels. Jammer dat alles uitgesteld werd, maar gelukkig is uitstel geen afstel!" blijft Greet optimistisch.De realiteit van een bezoek aan de kapper is door corona helemaal veranderd. Patrick: "Toen ik deze ochtend mijn mondmasker opzette, voelde het wat vervelend aan, maar het went snel. Ook de klanten zijn goed uitgerust. Wij hebben onze kapmantels vervangen door plastic exemplaren en ook de handdoeken zijn wegwerpexemplaren geworden. Na elke klant ontsmetten we al ons materiaal. We hebben ook voorzien in plexiglazen wanden. Al onze lectuur hebben we opgeborgen en ook een drankje mogen we niet meer aanbieden. Gelukkig hebben onze klanten veel begrip. Waar ze voor corona soms eens morden als ze niet meteen een afspraak konden krijgen, zijn ze nu erg begripvol als we ze pas binnen tien dagen kunnen helpen. We zijn hen daar erg dankbaar voor." (LLW)