"Het zijn de klanten die mijn schoonheidsinstituut groot hebben gemaakt", beklemtoont Hilde. "Dus verdienen zij dat ex-traatje. Die vipavond kost mij een aardige stuiver, maar dat is het zeker waard. Wie zijn klanten niet dankbaar is, beseft niet dat je zonder hen de deuren moet sluiten."
...

"Het zijn de klanten die mijn schoonheidsinstituut groot hebben gemaakt", beklemtoont Hilde. "Dus verdienen zij dat ex-traatje. Die vipavond kost mij een aardige stuiver, maar dat is het zeker waard. Wie zijn klanten niet dankbaar is, beseft niet dat je zonder hen de deuren moet sluiten."Hilde, oorspronkelijk uit Ruddervoorde afkomstig en in Torhout ondervoorzitter van Unizo, heeft ooit schoonheidszorg gevolgd. Op 10 november 1989 startte ze kleinschalig haar eigen schoonheidsinstituut in de Nieuwstraat, dat intussen een beduidend grotere oppervlakte inneemt met de toevoeging van een nagelstudio en een verkoopsruimte voor bijouterie.De eerste jaren had ze één hulpje in dienst, nu heeft ze wat ze zelf noemt een topteam van vijf meisjes. "Van bij de start heb ik de kwaliteitsproducten van het merk Babor gepromoot en dat is zo gebleven. Mijn zaak is al een aantal jaar een Babor Institute. De evolutie in de schoonheidszorg is in 30 jaar gigantisch geweest. In de beginperiode had ik drie dagcrèmes in mijn assortiment, nu zijn het er zeker vijftig. Ik run ook al meer dan 25 jaar mijn nagelstudio, al blijft mijn schoonheidsinstituut toch de kern van de zaak. Destijds ben ik als vierde in West-Vlaanderen met gelnagels gestart. Ik ging daar toen cursus voor volgen in Antwerpen. Ik behoor dus tot de pioniers voor wat die specifieke specialiteit betreft. Ik doe tevens aan manicure en pedicure."Hilde hecht voorts belang aan de bijouterie: de verkoop van stijlvolle en/of hippe juweeltjes. Daarbij focust ze het liefst op merken van Belgische makelij. "Er komen nog enkele klanten over de vloer die er bij de prille start in het najaar van 1989 ook al bij waren", zegt ze. "Dat doet mij plezier. Dat zijn mensen die intussen een zekere leeftijd hebben bereikt en me al de volle 30 jaar trouw zijn. Intussen is mijn clientèle enorm gegroeid. Met oudere en jongere klanten. De tijd is voorbijgevlogen en geen enkele dag heb ik 's morgens met tegenzin de deur van mijn zaak opengemaakt. Deze job doe ik nog altijd met evenveel goesting."Tijdens het gratis vipevenement met eten en drinken op donderdagavond 28 november komt Babor nieuwe producten voorstellen, onder meer tegen huidveroudering. "In het kader van de feestelijkheden start er dan een actie waarbij ik alle producten verkoop met een jubileumkorting van 20 procent. Die aantrekkelijke promotie loopt een volle week. Het is alweer de bedoeling om mijn klanten in de watten te leggen."Hoe Hilde het voor mekaar krijgt om in tijden van zware concurrentie en webshops haar zaak op zo'n hoog niveau te houden? "Door er elke dag te staan en er elke dag voor te gaan. En door geregeld met nieuwe initiatieven uit te pakken. En de klanten dat vriendelijke woord en die gulle lach te gunnen die ze verdienen."