"De firma Innocent produceert smoothies en sapjes die verkocht worden in Belgische winkels", vertellen spiritueel zorgverlener Christine Geloen en ergotherapeut Sofie Gillioen. "In 2002 zocht men bij Innocent drinks naar een nieuwe pro...

"De firma Innocent produceert smoothies en sapjes die verkocht worden in Belgische winkels", vertellen spiritueel zorgverlener Christine Geloen en ergotherapeut Sofie Gillioen. "In 2002 zocht men bij Innocent drinks naar een nieuwe promotiecampagne waarbij een deel van de opbrengst kon weggeschonken worden aan een goed doel. Zo ontstond 'de goedgemutste breicampagne'. Iedereen die wil deelnemen, breit of haakt kleine wollen mutsjes die op de flesjes geplaatst worden. Per verkocht flesje mét mutsje doneert Innocent drinks 0,20 euro aan Welzijnszorg. Sinds de campagne startte en al in tien Europese landen van start ging, ging al meer dan 5 miljoen euro naar het goede doel."WZC Wieltjesgracht kon niet achterblijven en bewoners en heel wat vrijwilligers sloegen onder begeleiding van de ergo en onder impuls van de spiritueel zorgverlener aan het breien. "Zelfs corona kon ons niet tegenhouden en het resultaat mag best gezien worden. In Wieltjesgracht gleden intussen 1.200 mutsjes van de breinaalden. Al onze mutsjes worden tegen eind september afgeleverd bij een medewerker van Welzijnszorg Roeselare die ervoor zorgt dat ze veilig aankomen bij Innocent drinks." (EG)