Het vipgebeuren van Kortrijk Koerse

De start van het Elitecriterium. © TVK
Redactie KW

Naast het speeldorp, het Kortrijk Koerse Kaffee, de Kortrijkzanenkoers en de Elitewedstrijd van Kortrijk Koerse op en rond de Grote Markt was er ook een vipgebeuren op het Schouwburgplein. Veel schoon volk daagde op: organisators, wielerliefhebbers, sympathisanten en sponsors.

De vriendinnen Charlotte, Siska, Melissa en Silke kwamen als supporter van Yves Lampaert en Oliver Naesen. “Het zijn beiden goede renners, maar eigenlijk zijn alle renners gemotiveerd als ze naar Kortrijk Koerse komen”, zegt Siska. “Ik tip op Naesen”, verklapt Charlotte. “En ik op Lampaert”, zegt Silke. “Voor ons is dit genieten, niet enkel de koers, ook het ganse gebeuren. Het is samen zijn met vrienden, kennissen tegen het lijf lopen en een praatje maken. Dit alles in een mooi en verzorgd kader. Hoofdsponsor Konvert heeft dat goed gedaan”, zegt Melissa.

Het vipgebeuren van Kortrijk Koerse
© TVK

“DE RODE DRAAD IS DE ZOMER NAAR KORTRIJK KOERSE HALEN”

Wie achter de organisatie van de vipsite zit was ook van de partij: Thinkedge, vertegenwoordigd door Margaux, Korneel, Anthony, Lucien, Annie, Gil, Kathy en Pieter-Jan. “We zijn begin maart aan de organisatie begonnen: brainstormen, ideeën uitwerken, opvolgen van de omkadering, een situatieplan en het overleg met het bestuur”, zegt Margaux van Thinkegde. “Wij schrijven het verhaal van de organisator. Ons basisidee en dat van de organisatie was ‘de zomer naar Kortrijk Koerse halen’. En dit trokken we door in meubilair, aankleding en aanbod. De zomer is de rode draad in alles”, vult Pieter-Jan aan.

Margaux en haar gezelschap in de lounge.
Margaux en haar gezelschap in de lounge.© TVK

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier