Ouders zullen dit scenario vast herkennen: een ontspannend shoppingtripje wordt na enkele uren onderbroken omdat het lunchtijd is voor je kleine spruit. Borstvoeding geven kan oncomfortabel zijn op de overbevolkte zitbankjes en om een flesje op te warmen moet je aankloppen bij de drukke cafetaria of in winkels. Daar heeft K in Kortrijk nu de oplossing voor: ze introduceren de nieuwe Baby Korner.
De Baby Korner bevindt zich op het eerste verdiep, in de hoek naast de H&M. De infrastructuur kwam er niet zozeer op vraag van de bezoekers, maar wel door een opmerkzame werknemer.
“Ik zag geregeld ouders ietwat ongemakkelijk hun kinderen voeden op de poefs die hier in de gangen staan. Daarbovenop zijn er het laatste jaar veel mensen uit mijn vriendengroep mama of papa geworden, en hoorde ik vaak dat het allesbehalve eenvoudig is om enkele uren in een winkelcentrum te vertoeven met een baby. Zo kwam ik op het idee voor een speciaal ingerichte hoek om aan de noden van die gezinnen te voldoen. Het hebben van jonge kinderen zou geen dealbreaker mogen zijn om gezellig op het gemak te shoppen”, vertelt promotie- en animatiemanager Gaëlle Verlinde.
Gezellige privacy
Op deze plek vind je 5 afgeschermde schommelstoelen. Die kunnen gebruikt worden om in alle rust, comfort en privacy borst- of flessenvoeding te geven. “We hebben leuke kastjes met wat decoratie gebruikt als afscheiding, zodat het toch een beetje huiselijk aanvoelt”, klinkt het. Daarnaast is er een microgolf waar die flesjes kunnen opgewarmd worden. Tot slot kunnen de shoppers gebruik maken van de verzorgingstafel om luiers te verversen, die is uitgerust met twee geurresistente luieremmers.
Het winkelcentrum kondigde de komst van de Baby Korner reeds aan op Facebook en kon op heel wat positieve reacties rekenen. (lees verder onder de post)
Tips zijn welkom
Met deze extra service zet K in Kortrijk resoluut in op (jonge) gezinnen, maar investeerde toch geen hallucinante bedragen. “Een bewuste keuze”, volgens Gaëlle. “Wij willen ons winkelcentrum voor iedereen zo toegankelijk mogelijk maken. Ik heb advies gevraagd aan mijn omgeving wat we konden doen om de ervaring van ouders met jonge kinderen beter te maken. Maar door kleinschalig te starten, kunnen we rekening houden met de tips en feedback die we gaandeweg vermoedelijk zullen krijgen van onze bezoekers. Blijkt er nog iets te missen, dan kunnen we dat gemakkelijk aanpassen.”
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier