"Zaterdag was de winkel nog open voor afhalingen, maar al snel moesten we vaststellen dat we niet konden voldoen aan de maatregelen om het coronavirus niet verder te verspreiden", weet zaakvoerder Jonathan Bolle. "Samen met mijn vennoot Jelle Haven hebben we zaterdag dan ook al beslist om de winkel volledig te sluiten en alle bestellingen thuis te leveren. We waren ook niet zeker of we wel mochten openblijven, dus hebben we het zekere voor het onzekere genomen."

Vooral contactloos betalen

De klanten worden gevraagd telefonisch contact op te nemen, waarna ze de nodige uitleg krijgen over het aanbod. "We bieden bolletjes ijs aan en hebben daarvoor piepschuim doosjes voor zes of twaalf bollen die we dan samen met hoorntjes en toebehoren leveren aan huis. Voor het transport wordt alles nog eens verpakt in koelboxen", aldus Jonathan. "We zien wel dat mensen heel voorzichtig zijn, ze betalen dan ook meestal contactloos en veelal niet met cash geld. Ofwel steken ze het bedrag in een omslag en plaatsen ze het bij de deur. We maken zo op geen enkel moment fysiek contact met onze klanten, wat in deze tijden toch erg belangrijk is. We dragen bij de verwerking en levering ook altijd handschoenen."

Het coronavirus hakt echter stevig in op de omzet van Gelato Queen. Met het opzetten van deze leveringsdienst hopen Jonathan en Jelle toch een beetje de schade te beperken.

(GST)

"Zaterdag was de winkel nog open voor afhalingen, maar al snel moesten we vaststellen dat we niet konden voldoen aan de maatregelen om het coronavirus niet verder te verspreiden", weet zaakvoerder Jonathan Bolle. "Samen met mijn vennoot Jelle Haven hebben we zaterdag dan ook al beslist om de winkel volledig te sluiten en alle bestellingen thuis te leveren. We waren ook niet zeker of we wel mochten openblijven, dus hebben we het zekere voor het onzekere genomen."De klanten worden gevraagd telefonisch contact op te nemen, waarna ze de nodige uitleg krijgen over het aanbod. "We bieden bolletjes ijs aan en hebben daarvoor piepschuim doosjes voor zes of twaalf bollen die we dan samen met hoorntjes en toebehoren leveren aan huis. Voor het transport wordt alles nog eens verpakt in koelboxen", aldus Jonathan. "We zien wel dat mensen heel voorzichtig zijn, ze betalen dan ook meestal contactloos en veelal niet met cash geld. Ofwel steken ze het bedrag in een omslag en plaatsen ze het bij de deur. We maken zo op geen enkel moment fysiek contact met onze klanten, wat in deze tijden toch erg belangrijk is. We dragen bij de verwerking en levering ook altijd handschoenen." Het coronavirus hakt echter stevig in op de omzet van Gelato Queen. Met het opzetten van deze leveringsdienst hopen Jonathan en Jelle toch een beetje de schade te beperken.(GST)