"Gelukkig hebben we tijdig geanticipeerd", vertelt Frauke Verstraete "Al was het geen leuke beslissing om te nemen. We willen Melkrock enkel laten plaatsvinden in optimale omstandigheden maar vinden het uiteraard zeer spijtig dat we deze week niet met z'n allen druk in de weer zijn om het festival op te bouwen."
...

"Gelukkig hebben we tijdig geanticipeerd", vertelt Frauke Verstraete "Al was het geen leuke beslissing om te nemen. We willen Melkrock enkel laten plaatsvinden in optimale omstandigheden maar vinden het uiteraard zeer spijtig dat we deze week niet met z'n allen druk in de weer zijn om het festival op te bouwen.""Voor de reeds geboekte artiesten zoeken we een oplossing die voor alle partijen goed aanvoelt. "Het is de bedoeling dat die groepen te zien zullen zijn op Melkrock 2021. Aangevuld met andere bands tot het programma compleet is. Meer nieuws valt er te rapen in het voorjaar van 2021. Dus hou zeker onze website en sociale media in de gaten", aldus Bram Vermeersch. "We zijn blijven vergaderen via videocall. De focus ligt nu op volgend jaar. We zijn bijvoorbeeld volop bezig om van Melkrock een echt duurzaam festival te maken", vult Frauke Verstraete verder aan. Sinds kort pakt de vzw Heelal uit met de Peis je nog aan oes?-actie. "We vonden dat een heel leuk concept. Nu er deze zomer geen Melkrock is, willen we als festival niet in de vergetelheid raken. Het basisidee was om de straten van Tielt te kleuren met onze nieuwe Melkrockstijl. Omdat we volgend jaar nog ecologischer te werk willen gaan, zijn de vergeet-me-nietjes erbij gekomen als cadeau", vertelt Annelies Declercq. Ook met een limited merch-lijn wil men de fans van Melkrock niet op hun honger laten zitten aldus Annelies Declercq. "Ons logo is een astronaut en Melkrock is een organisatie van vzw Heelal. Karel De Grande, ons tekentalent van de bende, speelde al langer met het idee om als artwork niet louter het beeld van een astronaut te gebruiken. Met extra opties aan design benadrukken we nog meer de link met vzw Heelal. Onze huisstijl kan zo nog meer opvallen.""Er staat bewust geen jaartal op de T-shirts noch de naam Melkrock. We wilden een strak en neutraal design om op die manier een zo breed mogelijk publiek aan te spreken.""Normaal gezien waren we deze week volop bezig op het terrein met alle voorbereidingen voor Melkrock. Omdat we toch een beetje aanwezig willen zijn, zij het dan enkel op social media, leek het ons een uitgelezen kans om enkele bands die in het verleden reeds op Melkrock speelden extra in de kijker te zetten. We doken onze archieven in en vonden vele schatten aan beeldmateriaal. Het kan gezien worden als onderdeel van onze Peis je nog aan oes-actie, waarmee we mensen warm willen maken voor Melkrock 2021. Dus volg ons zeker @melkrock op Instagram en ook op Spotify kan je ons terugvinden." vertelt Nand Rogge. Op de vraag welke anekdotes uit het verleden hen nu nog bijblijven, komen er heel wat herinneringen los bij de leden van vzw Heelal. "Het legendarische optreden van Steak Number Eight op Melkrock 2012. De dranghekkens voor het podium konden het publiek niet meer tegenhouden, zo wild was het", herinnert Thomas Vandenhouweele zich nog levendig. "Twee jaar geleden stond de rockband SHHT op ons podium. Voor hun optreden waren ze aan het voetballen in de backstage, tot plots de bal op het dak van onze backstage belandde. Voor we het goed en wel doorhadden was de helft van de band het gebouw opgeklommen. Hoogtevrees hadden ze dus niet en podiumvrees evenmin. Een half uur laten lieten ze de weide ontploffen", haalt Brecht Taghon aan.Voor James Vervenne zullen de vele hilarische Radio Topkaas-momenten doorheen de jaren bijblijven en Karel De Grande herinnert zich dat presentatrice Sofie Engelen ooit te kampen had met een wespenstreek op haar lip. Een laatste woord is voor Frauke Verstraete: "We willen iedereen die ons steunt, groot of klein, hartelijk bedanken. Nu onze actie loopt, merken we dat de voeling voor evenementen (en Melkrock in het bijzonder) bij het publiek in Tielt en daarbuiten groot is. Melkrock bestaat niet zonder al deze mensen. Dit zijn niet alleen de mensen die nu onze merch kopen maar uiteraard ook onze sponsors, leveranciers, vele vrijwilligers en de talrijke festivalgangers. Wij smijten ons voor de volle 100% om er volgend jaar een topeditie van te maken, want wij zijn jullie ook niet vergeten!"