Flandrien Briek Schotte prijkt op champagne bij Delicham uit Waregem

Fernand Smagghe, Johan Schotte, Frank Dekeyster, Carlos Van Lauwe, Marc Vanryckeghem, Ann Vanheusden, Katrien Thys, Philip Dheedene en Lucien De Bels proeven van een glaasje 'Briek'champagne in het winkelmagazijn van Delicham. © DJW
Redactie KW

Johan Schotte, zoon van flandrien en wielerlegende Briek Schotte, gaf de toestemming om zes foto’s van zijn beroemde vader op champagnecapsules af te drukken.

De opbrengst van de verkoop is bestemd voor Somival, de Waregemse vereniging sport en recreatie voor personen met een beperking. En het is de firma Delicham van zaakvoerder Frank Dekeyster die deze champagne aan het publiek zal voorstellen tijdens de opendeurdagen zaterdag 19 en zondag 20 oktober.

Voorzitter van Somival Lucien Debels: “We zijn absoluut opgetogen over het feit dat Johan Schotte de toelating gaf voor zes capsules waarop telkens een andere foto van zijn vader staat. Daarnaast zijn er nog twee extra capsules met het logo van Somival zelf. De zes met Briek worden in een karton aangeboden maar je kan ook een enkele fles champagne aanschaffen. Wie de zes samen aanschaft, krijgt er de twee Somival-capsules bij.”

Enkele champagnecapsules.
Enkele champagnecapsules.© DJW

Voor Johan Schotte is het in elk geval een principiële kwestie om dankzij de foto’s van zijn vader op zes champagnecapsules een Waregems goed doel te steunen. Zeker wanneer het over personen met een beperking gaat voor wie sport en recreatie heel belangrijk zijn. “Toen Somival mij contacteerde met de vraag of zij enkele foto’s van vader mochten gebruiken voor nieuwe capsules, heb ik geen seconde getwijfeld. Goede doelen zijn heel belangrijk als je die kan mee helpen ondersteunen. En Somival levert op dat vlak geweldig werk.”

Voorzitter Lucien Debels kan met dit nieuwe initiatief weer fondsen verwerven voor de werking van de vereniging. Hij kan daarvoor rekenen op Frank Dekeyster die met Delicham in de praktijk alles heeft uitgewerkt.

300 leden

“Somival vindt het knap dat de ‘Briek-champagne’ tijdens de opendeurtweedaagse wordt voorgesteld en aangeboden. Daarmee start voor ons dan ook onze verkoopcampagne met het uiteindelijke doel de werking voor onze ruim 300 leden nog te versterken, zodat iedereen kan blijven genieten van ons jaarlijks ruim aanbod aan sport en recreatie voor personen met een beperking.”

“Voor verschillende van onze activiteiten hebben wij soms dure materialen nodig. Daarvoor zijn de centen zeker meer dan welkom. (DJW)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier