Stilzitten is geen optie voor eventbureau Majestik, horen we van zaakvoerder Koen Barbez. "Gelukkig waren we ook al bezig met het ontwerpen van huisstijlen, het zogenaamde 'branding'. Daarbij creëren we een grafische identiteit voor bedrijven zodat ze in het straatbeeld en virtueel in het oog springen. Al is dat ook een van de eerste kosten die geschrapt worden als er geen inkomsten binnenkomen."
...

Stilzitten is geen optie voor eventbureau Majestik, horen we van zaakvoerder Koen Barbez. "Gelukkig waren we ook al bezig met het ontwerpen van huisstijlen, het zogenaamde 'branding'. Daarbij creëren we een grafische identiteit voor bedrijven zodat ze in het straatbeeld en virtueel in het oog springen. Al is dat ook een van de eerste kosten die geschrapt worden als er geen inkomsten binnenkomen." "Dus hebben we Majestik een beetje een nieuwe invulling moeten geven en kwamen we op de proppen met 'maïs dining', waarbij we onze tafelgasten in een unieke decor laten genieten van hoogstaande gerechten met een knipoog naar maïs." Traiteur Filiep Devrieze, ook gekend van de foodtruck 't Burgerrecht, bevestigt dit. "We hebben samen gezeten om voor elke gang toch die rode draad te kunnen doortrekken. Het is ons gelukt van bij het aperitief tot en met de thee achteraf. We vonden een gin en thee op basis van maïs. Voor de rest verklappen we niets meer, want het moet immers een verrassende avond worden voor wie vanaf 20 augustus langskomt op donderdag-, vrijdag- of zaterdagavond."En het 'maïs dining'-concept blijkt aan te slaan, want er zijn enkel nog plaatsen beschikbaar op donderdagavond 3, 10, 17 en 24 september. Dat vertelt Ciska Callens, PR-verantwoordelijke. "Via een mysterieus en 'naaldhakproof' paadje komen de mensen in hun lodge terecht die volledig wind- en waterdicht is. Bovendien kunnen we de modules ook verwarmen zodat het er knus zal zijn. De inrichting zal daar zeker ook toe bijdragen. In totaal kunnen we per avond zestig gasten ontvangen in drie verschillende lodges die aan elkaar gekoppeld zijn." "De bar sluit aan op de kooklodge, waar Filiep Devrieze het vlees van beenhouwer Decupere uit Beselare met de nodige zorg zal laten schitteren. Of het nu gaat om die tomahawk steak, côte à l'os van het varken, zeebaars of het veggie-hoofdgerechtje (gegrilde portobello-champignon): net zoals de negen hapjes, het voorgerecht (zalm-, rundstartaar of veggie burrata) en de dessert (salted caramel popcorn met ijs) zal het telkens een smaaksensatie zijn."Als je weet dat dit popup-restaurant deze menu voor slechts 56 euro (excl. dranken) op tafel kan toveren, vraag je je af of de bestaande horeca, die het ook niet makkelijk heeft, dit initiatief wel genegen is. Ciska: "We hebben tot nu toe alleen maar positieve commentaren gehoord." Ondertussen legt het Majestik-team niet alle eieren in de event- en standenbouwmand. Koen Barbez: "De toekomst is voorlopig zeer onzeker. We hadden ook opdrachten in het buitenland. De meeste beurzen en standen zijn immers niet afgelast, maar kregen een andere datum toebedeeld. Ons orderboekje voor 2021 is zeker niet leeg. Van zodra we groen licht krijgen van de overheid kunnen we uit de startblokken schieten, want alles is voorbereid." "Ondertussen focussen we ook op interieur en exterieur, want zaakvoerders hebben ons al gevraagd om voor hun onderneming of winkel een blikvanger te maken die eruit springt in het straatbeeld. We gaan daar graag op in en doen dat met evenveel oog voor detail alsof het om een volledige stand of heus event gaat. Of om het met maïstermen te zeggen: we willen onze klanten er als popcorn laten uitspringen!" (SD)