DP Promotions lanceert desinfectiezuil en hygiënesleutel

© (Foto GF)
Redactie KW

Ook bedrijven doen heel wat inspanningen om de veiligheid van ons allen te bevorderen n.a.v. de coronacrisis. Het Ieperse bedrijf DP Promotions, gespecialiseerd in promotiemateriaal, relatiegeschenken en gepersonaliseerde bedrijfskledij, heeft zelf een eigen desinfectiezuil bedacht die zonder veel poespas en in een mum van tijd overal geïnstalleerd kan worden.

Zaakvoerders Frank De Ponthière en Katrien Coene kiezen doelbewust voor samenwerking met lokale bedrijven. “Nadat duidelijk werd dat mondmaskers een héél belangrijke rol zouden spelen in de afbouw van de lockdown, zijn wij een samenwerking aangegaan met een Roeselaarse producent van mondmaskers die gepersonaliseerd kunnen worden. Dat dit bedrijf ook een collega-lid is van BNI (Business Network International, een lokaal ondernemersnetwerk dat wereldwijde connecties heeft, red.) is hier uiteraard geen toeval. De aanvragen voor mondmaskers waren nauwelijks bij te houden en intussen zijn er enkele tienduizenden geleverd, niet alleen bij lokale bedrijven maar ook ver daar buiten. Met de vele mediaverhalen over waardeloze wegwerpmaskers uit Azië, hebben wij van in het begin de keuze gemaakt om geen wegwerpmaskers in grote hoeveelheden in China aan te kopen en hier dan tegen woekerprijzen op de markt te brengen. Willen we als ondernemers de Covid-crisis goed doorkomen, dan is het belangrijk dat lokale ondernemers constructief samenwerken en elkaar steunen. Dit lijkt ons de beste manier om hier samen sterker uit te komen.”

Lokale bedrijven

Desinfectie van handen is in het bestrijden van het COVID19-virus heel erg belangrijk. Katrien Coene: “We gingen in zee met een Iepers bedrijf die hygiënische doekjes voor ons produceert: een mooie samenwerking van twee lokale bedrijven. Deze doekjes kunnen handen en apparaten ontsmetten en bevatten 70% alcohol. Ze zijn bovendien individueel verpakt en kunnen gepersonaliseerd worden met het logo van de klant. Deze doekjes zijn ideaal voor handelszaken, kantoren, scholen, thuis of onderweg.” Naast de mondmaskers en doekjes lanceert DP Promotions een desinfectiezuil die wel eens een voltreffer kan worden in de bestrijding van het coronavirus. “De vraag kwam van een vriend die op zoek was naar iets dergelijks om in zijn zaak te plaatsen. We klopten hiervoor aan bij Nic Gheeraert, de neef van Frank en zaakvoerder van de firma Letterop, die over de nodige machines beschikt om dit te produceren. Het resulteerde in een mobiele desinfectiezuil, gemaakt uit stevige kunststof en waar 1 of 2 dispensers met zeep of handalcohol in gezet kunnen worden, alsook een papierrol en een vuilniszakje.”

Hygiënesleutel

De desinfectiezuil heeft een stijlvol design en is gemonteerd in een mum van tijd. Frank De Ponthière: “Ideaal voor winkels, horeca, scholen, kantoren en instellingen die iedereen veilig en vlot willen ontvangen. De verkoop en productie draait ondertussen op volle toeren.” Daarnaast lanceren ze ook een hygiënesleutel, die ze bij hun vaste leveranciers vonden. “Ook zij zitten niet stil om nieuwe artikels te bedenken die onze persoonlijke en collectieve veiligheid kunnen verhogen. De hygiënesleutel is een tool waarmee je deuren opent of op knopjes van lift, deurbel, betaalautomaat drukt zonder deze met je handen aan te raken. Deze tool is zelf makkelijk te desinfecteren en kan aan sleutelhanger gehangen worden. Zo heb je dit persoonlijk beschermingsmiddel altijd en overal bij de hand.” Zelf weten Frank en Katrien maar al te goed hoe belangrijk gezondheid is. Katrien: “Bij Frank werd 4 jaar geleden een ongeneeslijke vorm van kanker vastgesteld waarvoor hij nog steeds in behandeling is. Na de eerste verslagenheid kwam er de vastberadenheid om door te gaan en te vechten. In elke moeilijke situatie schuilt immers ook positiviteit en daar willen we als mens en als ondernemer actief op zoek naar gaan en vooral anderen mee inspireren!”

(DS)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier