Hoe de student handelswetenschappen met de nodige marketingskills en een specialist grafische communicatie en contentcreatie elkaar hebben gevonden? "In het Tieltse kapsalon van mijn vriendin", legt Maarten uit. "Het bestaat nog maar sinds vorige zomer, maar ze beseft verdomd goed het nut van sociale media. Los van vrienden en kennissen haalt ze driekwart van haar klanten via Facebook en Instagram."
...

Hoe de student handelswetenschappen met de nodige marketingskills en een specialist grafische communicatie en contentcreatie elkaar hebben gevonden? "In het Tieltse kapsalon van mijn vriendin", legt Maarten uit. "Het bestaat nog maar sinds vorige zomer, maar ze beseft verdomd goed het nut van sociale media. Los van vrienden en kennissen haalt ze driekwart van haar klanten via Facebook en Instagram."Maarten (23) en Jordy (25) kennen zelf voldoende zelfstandige ondernemers en kleine bedrijven om te weten waarom ze nog zo vaak afwezig blijven op sociale media. "Ze zeggen daarvoor geen tijd en geen geld te hebben", weet Maarten. "Dan hebben wij met Twope goed nieuws: we nemen het voeden van hun sociale media over en werken low budget, want we houden er alle twee een andere hoofdjob op na."Het duo kiest naar eigen zeggen voor een persoonlijke aanpak. "Klanten mogen niet uitgaan van de perceptie dat ze Coca-Cola zijn, wat natuurlijk niet betekent dat ze hun merk of bedrijfsnaam via de sociale media geen imago kunnen aanmeten. Daar helpen wij aan mee. Authenticiteit en herkenbaarheid staan voorop", zegt Jordy, scheidsrechter in ons topvoetbal.Schilders, metselaars, restaurantuitbaters, kappers en elektriciens - om maar enkele beroepscategorieën te noemen - kunnen zeker een beroep doen op Twope. "Wij creëren geen droge content, maar frisse posts, aangevuld met beeldmateriaal en filmpjes. Een sanitair kan een foto van een chauffage op zijn sociale media delen. Leuk, maar een filmpje waarin hij vertelt over zijn werk maakt het allemaal veel levendiger en toegankelijker."Twope probeert zijn klanten heel gericht in de markt te zetten. "Een Tieltse bakker die adverteert in Brugge, dat heeft geen zin. Een van de eerste vragen die klanten hebben, nadat ze naar de kostprijs hebben geïnformeerd, is doorgaans wat ze daarvoor in return krijgen. Het kan velen verbazen, maar dat is allemaal te monitoren", zegt Maarten nog. "Ons motto is niet toevallig 'Twope content'."