"AWV zet ons voor paal", foetert Geert, die de woordspelingen niet schuwt op het bord dat hij zopas in zijn voortuintje heeft geplaatst om de laksheid van de Vlaamse wegbeheerder aan te klagen. "Mijn geduld en dat van de buren is op. Ik kan niet blijven melden dat het lichtpunt stuk is. Het aantal mails is opgelopen tot zowat vijftien. Telkens wordt er beloofd dat de herstelling snel in orde zal komen, maar er verandert niets. Ik wil niet langer met een kluitje in het riet gestuurd worden. Ik ben de situatie grondig beu."
...

"AWV zet ons voor paal", foetert Geert, die de woordspelingen niet schuwt op het bord dat hij zopas in zijn voortuintje heeft geplaatst om de laksheid van de Vlaamse wegbeheerder aan te klagen. "Mijn geduld en dat van de buren is op. Ik kan niet blijven melden dat het lichtpunt stuk is. Het aantal mails is opgelopen tot zowat vijftien. Telkens wordt er beloofd dat de herstelling snel in orde zal komen, maar er verandert niets. Ik wil niet langer met een kluitje in het riet gestuurd worden. Ik ben de situatie grondig beu."Ook de overburen Wilfried Neyens en zijn vrouw Marleen Priem vinden dat de manier waarop AWV met de zaak omgaat, niet door de beugel kan. "Straks zijn de donkere dagen een feit en blijft onze omgeving in het duister gehuld", voeren ze aan. "Er komen hier veel mensen langs en zeker in de winter is goede verlichting een must.""Op 19 december 2019 is het bewuste lichtpunt uitgevallen", doet Geert Deseure zijn verhaal. "Het draait voor alle duidelijkheid niet om een kapotte lamp, want het licht brandt bij het aanfloepen een klein halfuurtje, maar dan geeft het voor de rest van de avond de geest. Ik dacht aanvankelijk dat ik de stad moest inlichten, wat een misvatting was. De defecte paal blijkt onder de verantwoordelijkheid van het Agentschap Wegen en Verkeer te vallen.""Bijgevolg ben ik mails gaan sturen naar de klantendienst van AWV, vanaf januari al. Ik kreeg meestal een vriendelijk antwoord terug met de melding dat de verlichtingspaal zo snel mogelijk hersteld zou worden. Maar wat heb je daaraan als er niets gebeurt? Blijkbaar wordt de wegverlichting om de vier maanden gecontroleerd. Als er tussen twee herstelronden een lichtpunt stuk is, wordt het bij het volgende nazicht gerepareerd. Bij gevaar voor de verkeersveiligheid gebeurt dat sneller. Maar intussen zijn we negen maanden verder, dus al meer dan twee herstelronden van vier maanden! En de toestand is nog altijd dezelfde: geen verlichting. Dan is onze irritatie logisch, toch? We worden niet serieus genomen.""De buren hebben enkele maanden geleden een wagen van het Vlaams Gewest bij de paal gezien, wellicht om het lichtpunt na te kijken. Maar zonder gevolg. Misschien merkten de technici dat de lamp niet stuk is en zijn ze gewoon weer vertrokken. Ik heb AWV nochtans duidelijk uitgelegd dat het niet aan de lamp ligt, maar aan de elektrische installatie. Ik heb zelfs laten weten dat mijn vrouw bang is in het donker, een leugentje om bestwil." (lacht)"Ten einde raad heb ik nu een protestbord geplaatst om aan te geven dat ik paal en perk wil stellen aan deze onverkwikkelijke situatie. Misschien kan ook het stadsbestuur nog eens bij AWV aandringen om de buurt weer in het licht te laten baden. Ik heb de klantendienst van AWV overigens niet enkel gemaild, maar ook gebeld. Allemaal tevergeefs. Paal 794213 blijft in gebreke. Officieel heeft dat ding trouwens een ander nummer, zo werd me gemeld. Bij AWV staat de paal bekend als B633387C38. Om het nog wat ingewikkelder te maken."