https://api.mijnmagazines.be/packages/navigation/

Coronacrisis doet creatieveling Bruno Lambert zichzelf heruitvinden: “Ik mis het presenteren enorm”

Bruno Lambert: “Samen met mijn zoon Viktor stream ik nu ook uitvaarten vanuit kerken waar geen wifiverbinding aanwezig is.”© Frank Meurisse
Bruno Lambert: “Samen met mijn zoon Viktor stream ik nu ook uitvaarten vanuit kerken waar geen wifiverbinding aanwezig is.”© Frank Meurisse
Philippe Verhaest

De coronacrisis heeft er ook bij Bruno Lambert stevig in gehakt. Als communicatie-expert is hij van alle markten thuis, “maar veel zaken zijn weggevallen”, zegt hij. “Al zie ik ook kansen. Daarom heb ik nu een digitale quiz voor bedrijven in het leven geroepen.”

Als zelfstandig communicatie-expert is Bruno Lambert (48) het gewoon om snel te schakelen. Bij de Kasteel Brouwerij Vanhonsebrouck schudt hij de ene straffe campagne na de andere uit zijn mouw, maar ook als presentator en reportagemaker heeft de Izegemnaar zijn strepen al meer dan verdiend.

Op Focus/WTV start binnenkort het tweede seizoen van Bruno’s reeks Baas over hobby , waarbij ondernemers hun passie uit de doeken doen, en in coronaloze tijden is Bruno ook vaak met de microfoon in de hand te spotten. Onder andere bij SV Zulte Waregem en Knack Roeselare is hij een van de vaste gastheren van dienst.

“En eerlijk, dat mis ik enorm”, geeft Bruno toe. “Presenteren is een van mijn grote passies, ik geniet van de interactie met het publiek. Maar dat is nu volledig weggevallen. Met ‘dank’ aan covid-19.”

Het hele pandemieverhaal zorgde voor enkele gaten in de anders eivolle agenda van Bruno, maar dat zette hem ook aan het denken. “Plots had ik ruimte voor nieuwe initiatieven. Zo hebben we vanuit de brouwerij De Slimste Filou ontwikkeld, een online quiz die uiteindelijk zelfs op Focus/WTV te zien was. Het concept was een instant-succes met gemiddeld 200.000 kijkers en nu heb ik een spin-off bedacht: een digitale quiz voor bedrijven en hun werknemers.”

Uitvaarten streamen

Bedrijven krijgen thuis vooraf een partybox voor hun medewerkers opgestuurd. “De deelnemers kunnen via een WhatsApp-groepje met elkaar praten, wij zorgen voor een vlotte streamingdienst vanuit het bedrijf zelf.” Wij, dat zijn naast Bruno Lambert ook Dominique Stove en Koen Beirnaert, het team dat ook De Slimste Filou in goeie banen leidde. “We zijn perfect op elkaar ingespeeld, iets wat de efficiëntie alleen maar ten goede komt”, knipoogt Bruno. “Ik ben presentator van dienst, Dominique fungeert als jurylid en Koen draait tussen de vragen plaatjes. Die bevatten ook telkens tips.”

De kop is er intussen af, want bij het Kortrijkse IT-bedrijf Savaco, goed voor 180 werknemers – werd al een avondje digitaal quizzen georganiseerd. “En dat smaakt naar meer. Deze digitale bedrijfsquiz is het perfecte voorbeeld van hoe je ook in deze bizarre tijden met leuke concepten op de proppen kan komen. Corona heeft me ergens verplicht om mezelf opnieuw uit te vinden, ik maak nu zelfs podcasts op maat van bedrijven en samen met mijn zoon Viktor verzorg ik nu zelfs het streamen van uitvaarten in kerken waar geen wifiverbinding beschikbaar is.”

“Als deze hele periode één voordeel heeft, dan is het wel dat ik na de coronacrisis een nóg breder aanbod in portefeuille zal hebben. Ik werk nu zeven dagen op zeven, maar mijn omzet ligt lager dan voorheen. Maar in tijden van crisis moet je durven springen. Dat doe ik nu helemaal.”

Zes kilo lichter

Bruno voelt niet alleen professioneel de gevolgen van de coronacrisis aan de lijve, hij werd ook zelf met de ziekte geconfronteerd. “Ik ben twee weken zwaar ziek geweest”, zegt hij. “En één week daarvan bracht ik in AZ Delta door. Uiteindelijk krabbelde ik weer recht, maar ik kwam zes kilo lichter terug thuis. Ik kan je verzekeren: Covid-19 is geen lachertje. Ik volgde de regels al op de voet en blijf dat ook nu doen, want alleen zo kunnen we terugkeren naar ons vroegere leven.”

“Ik stoor me wel aan de vele negativiteit op sociale media. We hebben het geluk in een topland te wonen, een plek met een schitterende medische zorg en dito sociaal vangnet. En onze bedrijfswereld weet deze crisis bijzonder goed te kanaliseren. Dat is lang niet overal ter wereld het geval. Ook die hele vaccinatietwijfel betreur ik. We móeten ons laten inenten, dat is onze enige weg richting het einde van de tunnel. En ondertussen blijf ik nieuwe ideeën op de wereld loslaten”, glimlacht Bruno.

Info over de online bedrijfsquiz: www.b-concepts.tv

Lees meer over:

Zeg et ne keer

Waar heb je een fout gezien of heb je zelf een suggestie? Laat het ons dan weten.

Hier staat ingevoegde content uit een social media netwerk dat cookies wil schrijven of uitlezen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.
Klik hier om dit alsnog toe te laten