Brugse scholengroep Impact pakt uit met nieuw pedagogisch project én met biertje

Stefan Vankerkhoven

Naar aanleiding van de Dag van de Onderwijsprofessional pakt scholengroep Impact uit Brugge uit met een tripel biertje, DALI genaamd. Een knipoog naar de populaire Spaanse Netflix-serie Casa de Papel. Het bier staat symbool voor de nieuwe pedagogische visie.

De voorbije maanden werd bij Impact een scholengroepbrede nieuwe pedagogische visie uitgewerkt die de naam DALI kreeg. Met die visie wil de overkoepelende scholengroep volgens algemeen directeur Wim Van Kerckvoorde alle medewerkers van de ruim 40 impactscholen uit het gemeenschapsonderwijs in de Brugse regio stimuleren om te excelleren.

De visie “DALI” staat voor “Dare Act Learn Inspire” en werd visueel gekoppeld aan de franchise van “Casa de Papel”. Zo zet de scholengroep in op herkenbaarheid en blijft het beeld hangen in de hoofden van het personeel. Er wordt ingezet op vier domeinen waarbinnen dare-act-learn-inspire van toepassing is: Great Place To Work, Great Place To Learn, Meesterschap en Wolfpack (een nieuwe visie op leiderschap).

Symbolisch werd ook een biertje met de naam DALI boven de doopvont gehouden: een naar verluidt felgesmaakte blonde tripel.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier