In het kader van de Warmste Week streden twaalf Brugse bedrijven de voorbije weken voor de titel 'FIFA-bedrijf van het jaar'. Hoe meer er gescoord werd, hoe beter. Per goal ging een bedrag naar MS-Liga Vlaanderen.
...

In het kader van de Warmste Week streden twaalf Brugse bedrijven de voorbije weken voor de titel 'FIFA-bedrijf van het jaar'. Hoe meer er gescoord werd, hoe beter. Per goal ging een bedrag naar MS-Liga Vlaanderen."We kozen dit goede doel omdat de MS-Liga beperkt gesubsidieerd wordt door de overheid, en voor meer dan tachtig procent afhankelijk is van de steun van dergelijke acties", zegt initiatiefnemer Thomas Van Loo van bedrijf WiSEO. "Een ideale reden dus om de Playstation-controllers boven te halen." Twaalf Brugse bedrijven, alle werkzaam in de IT- of marketingsector, namen het in teams van twee tegen elkaar op.Louis Desbuquois en Maxim Stevens schreven met Stardekk, een bedrijf gespecialiseerd in hotelsoftware, het tornooi op hun naam. "Zij zijn onze buren", glimlacht Thomas Van Loo. "Naast de steun aan het goede doel, was dit dus ook een leuke gelegenheid om te netwerken en kennis uit te wisselen met bedrijven die in dezelfde regio of branche actief zijn. Veel van die bedrijven kennen we wel, maar we ontmoeten anders nooit de mensen die er werken." Het 'Warmste FIFA-tornooi' bracht uiteindelijk 400 euro op voor MS-Liga Vlaanderen.