De drie gebouwen worden zo geplaatst dat er een centrale gemeenschappelijke tuin ontstaat. In totaal worden er op de site 70 wooneenheden ingericht. Alle appartementen zijn toegankelijk via de zijde van de binnentuin. Er worden zowel 1-, 2- als 3-slaapkamerappartementen voorzien, telkens met een eigen terras. ...

De drie gebouwen worden zo geplaatst dat er een centrale gemeenschappelijke tuin ontstaat. In totaal worden er op de site 70 wooneenheden ingericht. Alle appartementen zijn toegankelijk via de zijde van de binnentuin. Er worden zowel 1-, 2- als 3-slaapkamerappartementen voorzien, telkens met een eigen terras. In het project zullen heel wat appartementen BEN (Bijna Energie Neutraal) zijn, en zal er gewerkt worden met een CO2-neutraal verwarmingssysteem. Op de gelijkvloerse verdieping worden vijf commerciële ruimtes voorzien. De voortuin werd ingericht als parkeerhaven met aan de noordelijke zijde de inrit en aan de zuidelijke zijde de uitrit van de parking. Op deze manier wordt vermeden dat er zoekverkeer ontstaat dat de doorstroming op de Oostendse Steenweg hindert. In het ontwerp werd gekozen voor één gemeenschappelijke ondergrondse garage met in-en uitrit dieper op het perceel dit ook in functie van een vlotte verkeersdoorstroming.Fiets- en wandelpadEr wordt langs de noordelijke perceelsgrens een 3 meter breed fiets-en wandelpad aangelegd. Het fietspad loopt van de Oostendse Steenweg naar de bestaande Sint-Pietersmolenwijk. Via een brugje over de gracht kan aangesloten worden op het reeds aangelegde padensysteem in de wijk."Dit woonproject biedt een mooie invulling van de leegstaande site. De duurzame appartementen zijn gelegen op een heel bereikbare locatie, vlakbij het AZ Sint-Jan en heel wat andere werkgelegenheid, en niet zover van het centrum van Brugge", benadrukt de Brugse schepen van ruimtelijke ordening Franky Demon.