Bruggeling Glenn Martens wordt creative director bij kledingmerk Diesel

Glenn Martens wordt creative director bij Diesel. (Foto Kelly Taub/WWD/REX/Shutterstock) © ISOPIX
Olivier Neese
Olivier Neese Editieredacteur Brugsch Handelsblad Brugge - Torhout

Hoe ziet de nieuwe kledij van Diesel er binnenkort uit? Daar beslist vanaf nu een Bruggeling over. Glenn Martens (37) wordt per direct creative director bij het bekende kledingmerk.

“Ik ben enorm vereerd en opgewonden om deel te mogen uitmaken van de Diesel-familie”, reageert de Bruggeling kort via de sociale media. “Het label is voor mij een synoniem van rebellie, eerlijkheid en optimisme. “Diesel verandert de manier waarop we de toekomst zien. Haar unieke stem heeft het tot een iconisch label gemaakt. Vandaag de dag voel ik meer dan ooit de behoefte om die waarden te vieren en onderstrepen, en zo de nodige hoopvolle bruggen te bouwen.”

Martens is de eerste creatief directeur voor Diesel in de 42-jarige historie van het merk. Naast zijn werkzaamheden voor Diesel zal Glenn Martens ook zijn Y/Project voortzetten.

Twee ANDAM-modeprijzen

Glenn Martens werd geboren in Brugge in 1983. Hij liep school aan het Sint-Lodewijkscollege in Brugge. In 2004 behaalde hij zijn diploma interieurvormgeving aan Sint-Lucas in Gent, in 2008 zijn master modeontwerp aan de Modeacademie van Antwerpen. In 2008 vertrok hij naar Parijs, waar hij achtereenvolgens werkte bij Jean Paul Gaultier en Yohan Serfaty en freelance voor Bruno Pieters en Hugo Boss. In 2012 richtte hij zijn eigen label op. In 2013 werd hij creatief directeur van Y/Project.

In 2016 was hij finalist van de LVMH-prijs en gaf hij zijn eerste vrouwendefilé in Parijs. Een jaar later won hij de prestigieuze ANDAM-modeprijs en in 2018 wordt hij uitgeroepen tot ‘Designer of the Year’ tijdens de Belgian Fashion Awards. Dit jaar won hij opnieuw de ANDAM-modeprijs en lanceerde hij zijn duurzame lijn Evergreen.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier