Brugge kiest naam voor nieuw winterconcept: Wintergloed

© PDV
Piet De Ville
Piet De Ville Medewerker KW

Na de eerdere voorstelling van de grote lijnen van het nieuwe winterconcept geeft het stadsbestuur er nu ook een naam aan: ‘Wintergloed’. “Met deze naamkeuze en het gebruik van warme kleuren in het bijhorende campagnebeeld benadrukken we het warme en gastvrije karakter van de stad”, zegt burgemeester Dirk De fauw

‘Wintergloed’, dat is de naam van de winteranimatie waarmee het Brugse stadsbestuur en de andere meewerkende organisatie zoveel mogelijk Bruggelingen, bezoekers en toeristen willen verleiden tot een bezoekje aan de stad in de eindejaarsperiode. Er hoort ook een ‘gloedvol’ logo bij. “Bewust kozen we niet voor één beeld maar voor een combinatie van kleuren gebaseerd op het lichtconcept. Deze kleuren kunnen we flexibel in al onze communicatiedragers gebruiken”, zegt burgemeester Dirk De fauw.

Sociale media

“Met het gebruik van warme kleuren en de naamkeuze benadrukken we het warme en gastvrije karakter van de stad, een uniek en onderscheidend kenmerk waarop Brugge zich nationaal en internationaal profileert, toepasselijk ook in de periode van Kerst.” Schepen van Toerisme Philip Pierins vult aan: “In onze communicatie worden alle troeven uitgespeeld die bijdragen tot een optimaal bezoekerscomfort – zoals goede bereikbaarheid, spreiding van het aanbod over meerdere locaties – een kwalitatieve beleving, met een lichtconcept en schaatsen op het water. Bezoekers die al in de stad zijn, zullen worden uitgenodigd hun positieve ervaringen via sociale media te delen ter versterking van onze goede reputatie en met het oog op een later herhaalbezoek.”

Ook kerstmarkt onder naam ‘Wintergloed’

Gezien het internationaal karakter van de stad wordt de campagne en dus ook de naam ‘Wintergloed’ gecommuniceerd in zes courante talen. Zijnde de drie landstalen aangevuld met het Engels, Spaans en Italiaans. Het stadsbestuur drukt er overigens op dat ook de winteranimatie die wordt gebracht door het Brugs Handelscentrum (BHC), met onder meer de kerstmarkt op de Markt en het Simon Stevinplein, onder dezelfde ‘Wintergloed’ paraplu valt wat de communicatie betreft.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier