Brouwerij De Leite stelt blond whiskywinterbier voor

Redactie KW

Het is een traditie van Luc Vermeersch van Brouwerij De Leite in Ruddervoorde om een winterbier te lanceren. De Enfant Terriple D’Hiver, een met whisky-infused bier heeft een alcoholgehalte van 8,8% en zal beperkt leverbaar zijn.

Brouwerij De Leite staat bekend voor haar gevarieerd gamma bieren, haar zin voor kunst en de speciale namen van de bieren. Brouwer Luc Vermeersch brengt nu een hartverwarmend bier op de markt voor de aankomende en toch wel bijzondere winteravonden. Het winterbier ‘Enfant Terriple driver is een ‘whisky-infused’ blonde tripel, dit in tegenstelling tot zijn vorige winterbieren die donker en zachter waren. Dat Brouwerij De Leite voor een blond winterbier koos, maakt deze lancering extra bijzonder. Deze beperkte oplage kreeg de mooie naam ‘Enfant Terriple d’Hiver’. Het volledige gamma De Leite bieren vormt één grote familie. Op één of andere manier verwijzen alle biernamen naar één of ander familielid. Brouwer Luc Vermeersch is telkens op zoek naar nieuwe belevingen om zijn assortiment uit te breiden.

De Enfant Terriple d’Hiver rijpte op kruiden en eik. Daarna werd ook whisky aan het bier toegevoegd. Vandaar whisky-infused. “Voor de whisky zorgde Filliers Distillery uit Deinze. De fijne smaak van hun godendrank geeft aan de Enfant Terriple D’Hiver een zeer mooie warme gloed. Het is ondertussen een samenwerking geworden die hoogstwaarschijnlijk een vervolg zal krijgen”, weet Luc.

Wie de Enfant Terriple D’Hiver wil proeven, kan terecht bij de betere bierhandel. De brouwerij geeft regelmatig een update van de handelszaken waar het bier beschikbaar is via de Facebookpagina. Ook op de webshop van de brouwerij zal het bier in verzenddozen van 12 flesjes kunnen besteld worden.

De link naar deze pagina is https://shop.deleite.be/ENFANT-TERRIPLE-DHIVER-2020-p252541200

Om de lancering van het bier te ondersteunen, organiseert de brouwerij De Leite een win-actie op haar sociale mediakanalen. De deelnemers aan de actie maken kans op een exclusief gesigneerde poster van het bieretiket en bijhorend brouwerijbezoek voor twee personen. Alle informatie over deze wedstrijd is terug te vinden via de sociale media van de brouwerij De Leite. (GST)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier