Er zijn nog voldoende bestellingen geplaatst om te garanderen dat de brouwerij tot eind deze week de productie kan laten draaien. "Administratie, verkoop en marketing staan uiteraard al op een lager pitje door de sluiting van de horeca. O...

Er zijn nog voldoende bestellingen geplaatst om te garanderen dat de brouwerij tot eind deze week de productie kan laten draaien. "Administratie, verkoop en marketing staan uiteraard al op een lager pitje door de sluiting van de horeca. Onze afdeling logistiek werkt wel nog, om de bestellingen van onder andere drankenhandels en retail te verwerken", zegt marketing manager Stijn Vermoere. "Daarbij willen we vooral de drankenhandels en retail een hart onder de riem steken en bedanken, omdat ze blijven inspanningen doen om onze producten te verkopen." Wanneer en hoe lang de productie daarna zal stil liggen, weet niemand. "Maar we hopen uit de grond van ons hart dat deze situatie niet lang duurt - al stellen we de gezondheid van elke mens voorop. De maatregelen die zijn ingevoerd, zijn 100 procent terecht." Ten slotte wil de brouwerij de term #pintelhier lanceren, een variant op #winkelhier. "Denk eens aan de lokale brouwerij die met passie bier brouwt, de bakker die brood bakt als een ambacht, de slager die zijn paté nog zelf maakt en de fruitwinkel die met liefde zijn fruit en groenten in de toonbank legt. Maar laat ons vooral positief zijn", besluit Stijn Vermoere. (PVH)