Broers nemen roer over in Belisol Roeselare en Ieper

Redactie KW

Vanaf 1 april staan Arno en Gil Bouvry aan het roer van de Belisol showrooms in Roeselare en Ieper. De twee broers zijn vastberaden om zowel op korte als lange termijn beide filialen ‘top of mind’ te houden wanneer er in beide regio’s over ramen en deuren wordt gesproken. “En dat met steeds een sterke focus op deskundigheid, betrouwbaarheid, ondernemerschap, empathie en gastvrijheid”, vertelt Arno.

Zowel Arno als Gil kunnen teren op de nodige ervaring in de brede bouwsector. “Ik beschik vooral over saleservaring en over commerciële ervaring in de projectmarkt. Mijn broer daarentegen is dankzij jaren ervaring in het herstellen en herlakken van buitenschrijnwerk technisch zeer sterk. Dat maakt dat we samen een zeer complementair team zijn”, vertelt Arno. “Terwijl Gil zich hoofdzakelijk zal bekommeren over het technische aspect, zal ik mij focussen op het commerciële en administratieve verhaal. Bovendien kunnen we ook een beroep doen op de expertise van onze vader, die ook zal meewerken in het bedrijf. Met zijn meer dan 30 jaar ervaring in de bouwsector, vooral op het vlak van buitenschrijnwerk, is hij de aangewezen man om allround mee te draaien. Zo zal hij zich ook ontfermen over het showroombeheer en de dienst na verkoop.”

Franchiseconcept

De ambitie om zelf te ondernemen was bij de broers al langer aanwezig en de kans om de Belisol showrooms in Roeselare en Ieper te leiden, lieten ze niet schieten. “Met elk onze eigen achtergrond en expertise viel de puzzel mooi in elkaar. Belisol is een gevestigde waarde met een sterke reputatie. Het franchiseconcept spreekt ons ook echt aan en combineert het beste van twee werelden”, legt Arno uit. “Enerzijds word je geruggensteund door een sterke groep, maar anderzijds krijg je ook veel autonomie en de ruimte om lokaal te verankeren. Zowel Roeselare als Ieper beschikken over een showroom én over een team met heel veel ervaring en kennis van zaken. Beide filialen zijn vaste waarden in de regio. Wij willen op dat elan verdergaan, maar tegelijkertijd ook optimaliseren en nog stappen vooruit zetten.”

Personeel

Op middellange termijn willen de nieuwe zaakvoerders sterk inzetten op personeel. “Een goeie teamspirit is cruciaal”, vindt Arno. “We denken erover na om iemand aan te stellen als een soort van chief happiness officer (CHO) die zich bekommert om het welzijn van het personeel, nadenkt over teambuildings, werkt rond verjaardagen … Het personeel is uiteindelijk het grote kapitaal van een onderneming. Daarnaast willen we de dagdagelijkse taken, zoals afspraken vastleggen, offertes maken en klantenopvolging, nog efficiënter maken. Zo willen we bijvoorbeeld de voorbereiding van plaatsing optimaliseren door een dedicated magazijnier in te zetten die alles klaarzet voor de volgende dag, zodat plaatsers ‘s morgens enkel nog de aanhangwagen moeten koppelen.”

Lees meer over:

Zeg et ne keer

Waar heb je een fout gezien of heb je zelf een suggestie? Laat het ons dan weten.

Hier staat ingevoegde content uit een social media netwerk dat cookies wil schrijven of uitlezen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.
Klik hier om dit alsnog toe te laten